Διαφημίσεις τροφίμων στην Ελληνική τηλεόραση: ο ρόλος τους στις επιλογές τροφίμων και τους δείκτες υγείας παιδιών σχολικής ηλικίας

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Library and Information Center ESTIA
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2008 (EN)

Διαφημίσεις τροφίμων στην Ελληνική τηλεόραση: ο ρόλος τους στις επιλογές τροφίμων και τους δείκτες υγείας παιδιών σχολικής ηλικίας

Γραμματικάκη, Ευαγγελία

Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει δύο κυρίως σκοπούς: 1) την αξιολόγηση των διαφημίσεων και των διαφημίσεων τροφίμων στην Ελληνική τηλεόραση και 2) την εκτίμηση του βαθμού έκθεσης παιδιών σχολικής ηλικίας στα διαφημιστικά μηνύματα και τη σχέση της με τις επιλογές τροφίμων των παιδιών και την εμφάνιση παχυσαρκίας. Για το πρώτο σκέλος της διατριβής, σε συνεργασία με την εταιρεία ZENITH, δημιουργήθηκαν αρχεία για τις διαφημίσεις που προβλήθηκαν στην ελληνική τηλεόραση για την χρονική περίοδο από Σεπτέμβριο 2007 έως και Απρίλιο 2008. Για το δεύτερο σκέλος της διατριβής χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από τη μελέτη PROGRESS, μία συγχρονική επιδημιολογική μελέτη. Στα πλαίσια της παρούσας μελέτης συμμετείχαν 447 παιδιά 9 έως 13 ετών από τυχαία επιλεγμένα δημόσια δημοτικά σχολεία από το νομό Αττικής. Συλλέχθηκαν στοιχεία για το βάρος, το ύψος και το ΔΜΣ των παιδιών ενώ έγινε αξιολόγηση της διαιτητικής πρόσληψης (τρεις ανακλήσεις 24ώρου, ερωτηματολόγιο συχνότητας τροφίμων), της φυσικής δραστηριότητας (ερωτηματολόγιο, βηματομετρητές) και της παρακολούθησης τηλεοπτικών προγραμμάτων (7ήμερο ημερολόγιο). Το 24.8% των διαφημίσεων αφορούσαν τρόφιμα ενώ σε κάθε ώρα τηλεοπτικού προγράμματος αντιστοιχούσαν 33.2 διαφημίσεις και 8.2 διαφημίσεις τροφίμων. Το 22.83% των διαφημίσεων τροφίμων αφορούσαν γλυκά, το 16.63% γαλακτοκομικά προϊόντα, το 4.84% αναψυκτικά ενώ το 64.5% των διαφημίσεων τροφίμων πρόβαλλαν «ανθυγιεινά» τρόφιμα. Τα παιδιά που παρακολουθούσαν τηλεόραση περισσότερο από 2 ώρες την ημέρα κατανάλωναν λιγότερα φρούτα, περισσότερους συσκευασμένους χυμούς, περισσότερα αναψυκτικά, λιγότερο γάλα και γιαούρτι, περισσότερα σοκολατοειδή και είχαν μία τάση για κατανάλωση περισσότερων αλμυρών σνακ. Η λογαριθμιστική παλινδρόμηση έδειξε ότι στα αγόρια η έκθεση σε διαφημίσεις αναψυκτικών και στα κορίτσια οι συνολικές ώρες τηλεθέασης αύξαναν την πιθανότητα παχυσαρκίας.

postgraduate_thesis
Μεταπτυχιακή Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

Διαφήμιση - Ελλάδα
Παχυσαρκία στα παιδιά
Τηλεοπτική διαφήμιση - Ελλάδα
Τροφή - Μάρκετινγκ


2008-11-07


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)