Ο ρόλος των διαπροσωπικών σχέσεων εκπαιδευτικού-διευθυντή στη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Ο ρόλος των διαπροσωπικών σχέσεων εκπαιδευτικού-διευθυντή στη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος

Παναγιωτίδου, Αικατερίνη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τις διαπροσωπικές σχέσεις διευθυντή και εκπαιδευτικών σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και το βαθμό που αυτές επηρεάζουν τη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος στα σχολεία αυτά. Έναυσμα για τη διενέργειά της αποτέλεσε το γεγονός ότι παρά τη σπουδαιότητα του θέματος, λόγω της αναγνωρισμένης σημασίας των διαπροσωπικών σχέσεων σε όλους τους εργασιακούς χώρους, παρατηρείται σημαντικό έλλειμμα στο συγκεκριμένο ερευνητικό πεδίο. Πιο συγκεκριμένα, αξιολογήθηκαν τόσο οι παράγοντες οι οποίοι θεωρούνται σημαντικοί από τους εκπαιδευτικούς για την ανάπτυξη θετικών διαπροσωπικών σχέσεων με τους διευθυντές όσο και οι παράγοντες εκείνοι που δυσχεραίνουν την ανάπτυξη θετικών διαπροσωπικών σχέσεων και επηρεάζουν το σχολικό κλίμα. Επιπλέον, στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας διενεργήθηκε σύγκριση μεταξύ των απόψεων που εξέφρασαν οι δάσκαλοι, οι ειδικότητες και οι διευθυντές καθώς και συσχέτιση των απόψεων που αφορούσαν στις διαπροσωπικές σχέσεις με αυτές που αφορούσαν στο σχολικό κλίμα. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 150 εκπαιδευτικοί (διευθυντές, δάσκαλοι, ειδικότητες) από σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που ανήκουν στη Β΄ Διεύθυνση Αθήνας και πιο συγκεκριμένα στις περιοχές Νέου Ψυχικού, Παπάγου, Αγίας Παρασκευής και Νέας Ιωνίας. Οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο διαμορφώθηκε μετά από μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας και σχετικών μελετών καθώς και σε συνεργασία με την επιβλέπουσα καθηγήτρια. Το ερωτηματολόγιο αποτελείτο από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούσαν σε δημογραφικά στοιχεία καθώς και στις απόψεις τους όσον αφορά στις διαπροσωπικές σχέσεις που αναπτύσσονται στα σχολεία και στη σημασία που αυτές έχουν. Στο δεύτερο μέρος απάντησαν σε ερωτήσεις που αφορούσαν στο σχολικό κλίμα που επικρατεί στα σχολεία στα οποία εργάζονται. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως όλοι οι εκπαιδευτικοί, ανεξαρτήτως θέσης, συμφωνούν στους παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση καλών διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ τους και στα προβλήματα που δημιουργούνται από την έλλειψή τους. Επίσης έδειξαν πως υπάρχει θετική συσχέτιση ανάμεσα στις διαπροσωπικές τους σχέσεις και το σχολικό κλίμα που επικρατεί στα σχολεία που υπηρετούν.

postgraduate_thesis
Μεταπτυχιακή Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

Διαπροσωπική επικοινωνία
Teachers
Διευθυντές/τριες σχολείων
Interpersonal communication
Σχολικό περιβάλλον
School environment
School administrators
Εκπαιδευτικοί


2012-11-13


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.