Μαθητική απόδοση σε σχέση με το προφίλ της οικογένειας, Νομός Αιτωλοακαρνανίας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2010 (EL)

Μαθητική απόδοση σε σχέση με το προφίλ της οικογένειας, Νομός Αιτωλοακαρνανίας

Πολυδώρου, Σπυριδούλα

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως αν είσαι γονιός, μητέρα ή πατέρας, λαχταράς να δεις τα παιδιά σου να είναι έξυπνα, να παίρνουν τα γράμματα, να είναι πρώτοι και άριστοι μαθητές, γιατί η επίδοση στα γράμματα και η ανάπτυξη των διανοητικών ικανοτήτων του παιδιού είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες για την πρόοδό του και την ευτυχία του στη ζωή. Κατά ένα μεγάλο μέρος εξαρτάται από τους γονείς αν το παιδί τους θα γίνει έξυπνο ή κουτό, αν θα αγαπήσει τα γράμματα ή αν θα ακούει μόνο τη λέξη σχολείο και βιβλίο και θα το πιάνει σωστός πονοκέφαλος. Γιατί από την αγωγή και την ανατροφή που θα δώσουν οι γονείς στο παιδί τους, θα εξαρτηθεί σε ένα μεγάλο μέρος η ψυχική και διανοητική ανάπτυξη του παιδιού καθώς και η αγάπη ή η αντιπάθεια του προς τα βιβλία και το σχολείο. Οι γονείς επηρεάζουν καθοριστικά την εξέλιξη των παιδιών του, ως οι φυσικοί φορείς της αγωγής του. Ιδιαίτερα τον πρώτο καιρό μετά τη γέννηση, εκείνοι μονοπωλούν την καθημερινή του αλληλεπίδραση. Η διαρκής παρουσία, ειδικά της μητέρας, δημιουργεί στο βρέφος ένα αίσθημα σιγουριάς, η οποία προκαλεί μια ευεργετική επίδραση, ένα είδος αυτοπεποίθησης, που του επιτρέπει να προχωρήσει στις πρώτες και καθοριστικές φάσεις της εξέλιξής του. Αλλά και αργότερα, καθώς ο χρόνος περνάει και ο κύκλος της επικοινωνίας του παιδιού διαρκώς ευρύνεται, και τότε οι γονείς αποτελούν τα σταθερά πρότυπα και σημεία αναφοράς στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών τους. Όταν έλθει η ώρα του σχολείου, οπότε ανοίγεται ένας καινούριος κύκλος ζωής και εμπειρίας για το παιδί, και σε αυτό το στάδιο οι γονείς εξακολουθούν να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο, ο οποίος μάλιστα αξιολογείται ανάλογα με το βαθμό που αυτός εναρμονίζεται με τη σχολική εκπαίδευση και γενικά με τους στόχους του σχολείου. Στην περίοδο της εφηβείας, όταν εμφανίζονται οι πρώτες τάσεις στο παιδί για αυτονόμηση και ανάληψη πρωτοβουλιών, η παρουσία και η στήριξη των γονέων οδηγούν τις επιλογές του στη σωστή κατεύθυνση. Γενικά οι γονείς συμμετέχουν δυναμικά σε ολόκληρη την πορεία εξέλιξης του παιδιού τους και μαζί με το σχολείο, το φορέα της οργανωμένης αγωγής, ευθύνονται για την πρόοδο και την ευτυχία του. Ένα ερώτημα που συχνά αναδύεται από την καθημερινή παρατήρηση αφορά στο κατά πόσο οι γονείς μπορούν να είναι πάντα σωστοί στο ρόλο τους και να επηρεάζουν θετικά την ανάπτυξη του παιδιού τους. Αν δηλαδή μπορούν όλοι οι γονείς να ανταποκρίνονται στην κάθε ανάγκη του παιδιού τους και να κάνουν κάθε φορά τις καλύτερες επιλογές στη συμπεριφορά τους, εκείνες που τα κατευθύνουν στην επιτυχία και στην πρόοδο. Η Πηνελόπη Δέλτα έλεγε συχνά ότι όλοι αγαπάνε τα παιδιά τους, αλλά δυστυχώς αυτό δεν αρκεί, γιατί πρέπει να ξέρουν πώς να τα αγαπάνε. Σήμερα, ογδόντα πέντε χρόνια μετά, οι σκέψεις αυτές εξακολουθούν να είναι περισσότερο από ποτέ άλλοτε επίκαιρες. Η σύγχρονη ζωή προβάλλει συνεχώς καινούριους προβληματισμούς στην ανατροφή του παιδιού, καθώς οι κίνδυνοι στο περιβάλλον συνεχώς αυξάνονται. Το οικογενειακό περιβάλλον λοιπόν είναι υπεύθυνο για τη σχέση που θα αποκτήσει το παιδί με το σχολείο. Η σχολική επίδοση όμως είναι μια μεταβλητή εξαρτημένη από πολλές άλλες, σημαντική όμως είναι αυτή που αναφέρεται στους γονείς και στη γενικότερή τους εικόνα. Έτσι η σχολική επίδοση στη συγκεκριμένη έρευνα δεν θα εξεταστεί σε σχέση με έναν παράγοντα αλλά με ένα σύμπλεγμα παραγόντων οι οποίοι αλληλοεπηρεάζονται. Σκοπός της συγκεκριμένης λοιπόν μελέτης είναι να μελετηθούν όλοι οι παράγοντες που επιδρούν στην σχολική επίδοση του παιδιού. Η εργασία απαρτίζεται από δυο μέρη, το θεωρητικό και το εμπειρικό-ερευνητικό μέρος. Το θεωρητικό μέρος απαρτίζεται από πέντε κεφάλαια, αναφερόμενα στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας (γενικές πληροφορίες), στη τυπολογία της οικογένειας, στο θεσμό του σχολείου, στη σχολική επίδοση και στο προφίλ της οικογένειας σε σχέση με την σχολική επίδοση του παιδιού, αντίστοιχα. Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται εισαγωγική αναφορά στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας γενικές πληροφορίες και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νομού. Στο δεύτερο κεφάλαιο, έχουμε εννοιολογική προσέγγιση της οικογένειας περιλαμβανομένων των ρόλων και των λειτουργιών της οικογένειας. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο θεσμός του σχολείου ως οργανωμένη κοινωνία και ο ρόλος του με τους γενικότερους εκπαιδευτικούς του προσανατολισμούς. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται λεπτομερής αναφορά στην έννοια της σχολικής επίδοσης, στους παράγοντες που τη διαμορφώνουν καθώς και ανασκόπηση της ήδη υπάρχουσας βιβλιογραφίας. Στο τελευταίο, το πέμπτο κεφάλαιο, αναλύεται διεξοδικά το προφίλ της οικογένειας και το πώς επιδρά η γενικότερή της εικόνα στη σχολική επίδοση του παιδιού. Στο τέλος του πρώτου μέρους παρουσιάζονται τα συμπεράσματα από την βιβλιογραφική προσέγγιση του θέματος και κάποιες βασικές αρχές επίλυσης του προβλήματος της εκπαιδευτικής ανισότητας που προκύπτει από την ποικιλομορφία του θεσμού της οικογένειας. Απαραίτητο συμπλήρωμα της εργασίας ήταν η διεξαγωγή της έρευνας η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της εργασίας. Εδώ περιλαμβάνεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε καθώς επίσης και η επιλογή του δείγματος και η διαδικασία συλλογής δεδομένων, καθώς και τα ευρήματα των ερωτηματολογίων. Στο τέλος του δεύτερου μέρους, παρατίθενται τα συμπεράσματα της έρευνας.

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

Μαθητές - Οικογενειακές σχέσεις
Αιτολοακαρνανία
Απόδοση
Οικογένεια - Ελλάδα - Αιτωλοακαρνανία (Νομός)
μαθητές
σχολείο
κοινωνική τάξη
Ακαδημαϊκή επίδοση
Γονείς και παιδιά
Οικογένεια και σχολείο


2010-05-06


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.