GIS as an educational tool: Mapping cultural sites in greek space-time

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)

GIS as an educational tool: Mapping cultural sites in greek space-time (EN)

Theodorakopoulou, K.
Skentos, A.
Galani, L.
Pavlopoulos, K.
Kritikos, G.

Το θέμα της παρούσας εργασίας είναι η χαρτογραφική παρουσίαση της πολιτιστικής διαδοχής στον ελληνικό χωρο-χρόνο που σχετίζεται με βασικές έννοιες της γεωγραφικής και ιστορικής εκπαίδευσης. Η παιδαγωγική αξία της μελέτης είναι η ανάπτυξη πέντε διακριτών δεξιότητων: της έννοιας του χρόνου-κλίμακας, της ιστορικής και γεωγραφικής κατανόησης, της χωρικής ανάλυσης και ερμηνείας, της ικανότητας διεξαγωγής γεω-ιστορικής έρευνας, και της γεω-ιστορικής διαδικασίας λήψης αποφάσεων. Η μεθοδολογία βασίζεται στη βαθμονόμηση μιας σειράς κριτηρίων για κάθε πολιτιστική περιοχή που καλύπτει τα θέματα της οικονομίας, της γεωμορφολογίας, της κοινωνίας των πολιτών, της θρησκείας, της τέχνης και της επιστήμης. Η περαιτέρω ανάλυση αυτών των δεδομένων οδηγεί στη δημιουργία μιας γεω-βάσης. Οι παλαιογεωγραφικοί και ιστορικοί χάρτες των πολιτιστικών χώρων που προέρχονται από την γεωβάση παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τις χρονικές και χωρικές μεταβολές. Ως αποτέλεσμα, οι μαθητές θα είναι σε θέση να αναπτύξουν μια πολυδιάστατη και διεπιστημονική προσέγγιση, προκειμένου να ανακατασκευάσουν την εξέλιξη του τόπου. (EL)
This paper deals with the cartographical presentation of cultural succession in Greek space-time associated with core concepts of geographic and historical education. The pedagogic value of this study is to develop five distinct skills: sense of time-scale, historical and geographic comprehension, spatial analysis and interpretation, ability to perform geo-historical research, and procedure of geohistorical decision-making. The methodology is based on the calibration of a set of criteria for each cultural site that covers the topics of economy, geomorphology, society, religion, art and science. Further analysis of these data forms a geodatabase. In addition, palaeogeographic and historical maps of the cultural sites derived by the geodatabase provide information about temporal and spatial changes. As result, students will be able to develop a multidimensional and interdisciplinary approach, in order to reconstruct the evolution of the site. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

γεωαρχαιολογία (EL)
εκπαίδευση (EL)
παλαιογεωγραφία (EL)
βάση δεδομένων (EL)
data base (EN)
education (EN)
palaeogeography (EN)
geoarchaeology (EN)


Δελτίο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρίας

Αγγλική γλώσσα

2013-01-24


Geological Society of Greece (EN)

0438-9557
2529-1718
Δελτίο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρείας; Τόμ. 47 Αρ. 2 (2013): Διεθνές Συνέδριο "Έρευνα και Εκμετάλλευση Ορυκτών Πόρων"; 1017-1023 (EL)
Bulletin of the Geological Society of Greece; Vol. 47 No. 2 (2013): International Congress "Exploration and Exploitation of Mineral Resources"; 1017-1023 (EN)

Copyright (c) 2017 L. Galani, K. Theodorakopoulou, A. Skentos, G. Kritikos, K. Pavlopoulos (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.