Ανάμεσα σε φιλοδοξίες και αλλαγές: μία ανθρωπολογική μελέτη για τη δημιουργία, την ηγεσία και τη θηλυκότητα στον χώρο των επιχειρήσεων

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2005 (EL)

Ανάμεσα σε φιλοδοξίες και αλλαγές: μία ανθρωπολογική μελέτη για τη δημιουργία, την ηγεσία και τη θηλυκότητα στον χώρο των επιχειρήσεων (EL)

Σκέμπερη, Δήμητρα - Ευάγγελος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας. Γυναίκες και Φύλα: Ανθρωπολογικές και Ιστορικές Προσεγγίσεις. (EL)

Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σαν θέμα της τη διερεύνηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας, σε γυναίκες που κατοικούν στην Ελλάδα, κατέχουν ηγετικές διευθυντικές θέσεις σε επιχειρήσεις και είναι ιδιοκτήτριες εταιρειών. Η ανάπτυξη επιχειρηματικών δράσεων, μέσα από την οπτική του φύλου, εμφανίζεται με πολλαπλές μορφές και εντοπίζεται σε κάθε κλάδο της σημερινής οικονομίας. Βηματίζοντας στο νήμα της καθημερινής τους ζωής, οι γυναίκες συναντούν πολλαπλά εμπόδια και φραγμούς, που τα υπερπηδούν είτε με ευκολία είτε με δυσκολία. Επιδιώκουν επαγγελματική ανέλιξη, οικονομική ευμάρεια και προσωπική δημιουργία, καθώς κινούνται με μικρά αλλά ευέλικτα βήματα, δηλώνοντας παράλληλα την παρουσία τους ως μητέρες και σύζυγοι. Οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην οικογένεια και τη δουλειά, την παράδοση και τους νεωτερισμούς, την αυτονομία και την υποτέλεια, δεν είναι αρκετά εμφανείς στη σημερινή πραγματικότητα. Οι διασυνδέσεις ανάμεσα στους παραπάνω παράγοντες αποτελούν μία πραγματικότητα. Η είσοδος της γυναίκας στην αγορά εργασίας συχνά αντιπροσωπεύει μία οικογενειακή στρατηγική, έναν τρόπο για τη γυναίκα να αναλάβει ό,τι εθιμοτυπικά αντιλαμβάνεται ως κομμάτι των οικογενειακών της ευθυνών. Δεν συναντούμε μία ομοιογενή και συμπαγή μορφή της γυναικείας ταυτότητας, αλλά μία ταυτότητα έτσι όπως την αντιλαμβάνονται οι γυναίκες ως επιχειρηματίες, μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, καθορίζοντας μία διαφορετική θεώρηση της. Η σημερινή γυναίκα επιχειρηματίας διαχειρίζεται σύμφωνα με τις δικές της προσδοκίες και τις ανάγκες της αγοράς, την επιχείρηση της, έτσι όπως διαχειρίζεται τόσα χρόνια με μεγάλη δύναμη το δικό της νοικοκυριό και την οικογένεια της. Η επιτυχία ή αποτυχία της αποτελεί ένα γεγονός που είναι αδιάφορο του βιολογικού της φύλου, αλλά σε άμεση συνάρτηση με το κοινωνικό της φύλο και των χαρακτηριστικών που αυτή επιλέγει να υιοθετήσει για αυτό που επιθυμεί να «γίνει». Η γυναικεία επιχειρηματικότητα πηγάζει μέσα από μία βαθιά επιθυμία της γυναίκας για προσωπική ικανοποίηση και αποτελεί παράλληλα μία «στρατηγική ζωής».

masterThesis

Leadership (EL)
Χαρακτηριστικά διοίκησης (EL)
Επιχειρηματικότητα (EL)
Ηγεσία (EL)
Γυναικεία εργασία (EL)
Entrepreneur (EL)
Κοινωνικό φύλο (EL)
Gender (EL)
Management characteristics (EL)
Female employment (EL)


2005


2015-11-18T10:03:29Z

Μυτιλήνη




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.