Οικογένεια με παιδί με νοητική καθυστέρηση στο εικονογραφημένο αφήγημα

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2014 (EN)

Οικογένεια με παιδί με νοητική καθυστέρηση στο εικονογραφημένο αφήγημα (EL)

Μπιμπίκου, Ευφροσύνη - Χρήστος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό. (EL)

Η εργασία ασχολείται με την οικογένεια με παιδί που έχει νοητική καθυστέρηση στο εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο. Δεν περιορίστηκε μόνο στη νοητική καθυστέρηση, αλλά υπάρχει και συνδυασμός με το σύνδρομο Down και Noonan. H συγκεκριμένη οικογένεια προσεγγίστηκε μέσα από οκτώ εικονογραφημένα αφηγήματα: Γουτού Γουπατού του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, το Η κουκουβάγια με τα χρυσά φτερά, της Μερόπης Μάττα, το Ο Θωμάς, της Λίτσας Ψαραύτη, το Θέλω μόνο να παίξω μαζί σου, του Μερκούριου Αυτζή, το Μια αδελφούλα με ειδικές ανάγκες, της Κλόντ Χέλφτ, Όνειρα και ελπίδες της Φραντζέσκας Αλεξανδροπούλου - Πετράκη, Ο Ορφέας και οι αθλητές του ανέμου, του Μερκούριου Αυτζή και Ο Τρυφερούλης μικροφτερούλης, της Θεοδοσίας Καραγιάννη. Ο στόχος ήταν να μελετηθούν οι σχέσεις του παιδιού με νοητική καθυστέρηση εντός και εκτός του οικογενειακού περιβάλλοντος. Για την ανάλυση των ευρημάτων χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική μέθοδος της ανάλυσης περιεχομένου. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι η οικογένεια είναι πυρηνική ή μονογονεϊκή. Η σχέση της μητέρας της οικογένειας με παιδί με νοητική καθυστέρηση είναι αρμονική, ο πατέρας συμπαραστέκεται στο παιδί και η σχέση των συζύγων εμφανίζεται λειτουργική. Τα αδέρφια των παιδιών με νοητική καθυστέρηση τρέφουν αισθήματα αγάπης, προστατεύουν και φροντίζουν τα παιδιά με νοητική καθυστέρηση. Οι παππούδες/γιαγιάδες εμφανίζονται ως βοηθητικοί απέναντι στις οικογένειες και με θετικές συμπεριφορές απέναντι στα εγγόνια τους με αναπηρία. Αρνητικές συμπεριφορές της κοινωνίας και των συνομηλίκων απέναντι στα παιδιά με νοητική καθυστέρηση εμφανίζονται σε όλα τα αφηγήματα. Οι ειδικοί παρουσιάζονται υποστηρικτικοί και φιλικοί. Οι συγγραφείς δίνουν χαρούμενο τέλος στα αφηγήματα με ρεαλιστικές εκφράσεις για τη νοητική καθυστέρηση. Το γενικό συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι η λογοτεχνία ακολουθεί τη θεωρία της ειδικής αγωγής για την οικογένεια, που αναφέρει ότι κάποιες οικογένειες είναι λειτουργικές, ενώ κάποιες άλλες δεν είναι.
This study deals with the family raising a child with mental retardation in picture children book. The study is not limited only to mental retardation, but there is combination with Down syndrome and Noonan syndrome. We studied this type of family through eight illustrated stories: Gutu Goupatou by Alexandros Papadiamandis, Owl with golden wings by Merope Matta, Thomas by Litsa Psaraftis, I only want to play with you by Mercurius Aftzis, A sister with special needs by Helft Claude, Dreams and Hope by Frantzeska Alexandropoulou - Petraki, Orpheus and the wind athletes by Mercurius Aftzisand Tryferoulis mikrofteroulis by Thodosia Karagianni. The specific objective was to study the child’s relationship with mental retardation inside and outside of the familial environment. Data analysis was used the qualitative method of content analysis. The findings showed that the family is nuclear or single parent. The relationship of the mother with the child with mental retardation is harmonious, the father stands by on the child and the relationship between spouses appears functional. The siblings of children with mental retardation have feelings of love, protect and care for the children with mental retardation. Grandfathers / grandmothers appear as auxiliary towards the families and have positive attitudes towards their disabled grandchildren. Society’s negative attitudes towards children with mental retardation displayed in all narratives. The experts are presented supportive and friendly. The authors give happy endings with realistic expressions for mental retardation. The general conclusion of the study is that literature follows the theory of special education on the family, indicating that some families are functional, while some others are not.

masterThesis

Picture children book (EL)
Σύνδρομο down (EL)
Εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο (EL)
Family (EL)
Down syndrome (EL)
Mental retardation (EL)
Νοητική καθυστέρηση (EL)
Οικογένεια (EL)


2014


2015-11-19T10:44:24Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)