Κατασκευή προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης από παιδιά προσχολικής ηλικίας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Κατασκευή προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης από παιδιά προσχολικής ηλικίας (EL)

Ευθυμίου, Δέσποινα - Αντώνης

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό. (EL)

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να διερευνήσουμε αν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορούν να κατασκευάσουν δικά τους προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης. Όσο αφορά την δομή της εργασίας, αρχικά αναφερθήκαμε στις διάφορες θεωρίες μάθησης και διδασκαλίας των σχολικών μαθηματικών. Στην συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο αναφερθήκαμε στις αριθμητικές έννοιες και στο τρόπο που τα παιδιά χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους, αφομοιώνουν τους αριθμούς. Στο κεφάλαιο αυτό αναφερθήκαμε επίσης στην επίλυση προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης.
Aim of this work is to investigate if the children of preschool age can manufacture their own problems of addition and abstraction. As long as the structure of the work is concerned, initially we referred to the various theories of learning and teaching of school mathematics so that we can comprehend the ways that the children engage the significances and constitute the knowledge. Then, in the second chapter referred to the numerical significances and in the way that the children used various methods and absorbed the numbers. We observe that the children in order to structure the crowd of ideas that is related with the number, should deal with activities that will help them. In this chapter we mentioned the resolution of problems of addition and abstraction, stressing the fact that it constitutes a integral piece of learning of mathematics since it helps the child to acquire new information that previously were unknown to them.Additionally, we referred to the manufacture of problems of addition and abstraction, formulating and certain researches that were presented at intervals, that strengthen this significance. Continuing, the 3 capital is based in the planning of research, in the aim, in the questions that were placed in the children and in the phases of research. In the 4th chapter we formulated the results that we brought, that is to say how much the children corresponded positively in the manufacture of problems. Closing, in our last capital we formulated our final conclusions and our comments, as also what we managed to achieve, with the realisation of particular research.

masterThesis

Preschool age (EL)
Κατασκευή προβλήματος (EL)
Addition (EL)
Πρόσθεση (EL)
Προσχολική ηλικία (EL)
Επίλυση προβλήματος (EL)
Maths problem manufacture (EL)
Μαθηματικά (EL)
Abstraction (EL)
Αφαίρεση (EL)


2011


2015-11-19T10:44:45Z

Μυτιλήνη




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.