Καλλιέργεια φιλαναγνωσίας σε μια πέμπτη τάξη δημοτικού σχολείου

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Καλλιέργεια φιλαναγνωσίας σε μια πέμπτη τάξη δημοτικού σχολείου (EL)

Καριωτάκη, Μαρία - Εμμαουήλ

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό. (EL)

Reading books is a beneficial extracurricular activity. However, inspiring the love for reading is not an easy task. It requires systematic and continuous action by all the institutions involved in the education of children. It has recently been decided that the schools with reformed schedule will devote one hour per week to activities related to books and literature. Activities aiming at cultivating love for books and reading have distinct features and require special treatment in the classroom. Organized implementation of this kind of activities could bring about a change of attitudes and perceptions of children in relation to extracurricular reading. This research aims at examining the characteristics of these practices through the implementation of a project of book-related activities in a 5th grade class of a school at a provincial region of Heraklion. Before and after this 5-month project questionnaires were given to students in order to identify the differences in the perceptions and habits of children in relation to books and reading. The results clearly show that an organized project with activities that inspire love for books and reading can change children's attitude towards them. The results clearly show that a long term reading project can change the attitude of children towards extracurricular book. Without coercion, free and fun activities help students to become mature readers with critical capacity. School has the power to influence children in order to make reading one of their first choices for the use of their leisure time.
Η ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων είναι μια δραστηριότητα που μόνο θετικά έχει να προσφέρει στα παιδιά. Εντούτοις, η καλλιέργεια της αγάπης για το διάβασμα δεν είναι ένα εύκολο εγχείρημα, απαιτεί συστηματική και αδιάκοπη παρέμβαση όλων των θεσμών που εμπλέκονται στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Πρόσφατα η φιλαναγνωσία εισήχθη στο ελληνικό δημοτικό σχολείο με δική της διδακτική ώρα στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων αναμορφωμένου ωραρίου. Οι δραστηριότητες με στόχο την καλλιέργεια της αγάπης για το βιβλίο και την ανάγνωση έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης μέσα στη σχολική τάξη. Η οργανωμένη εφαρμογή τους θα μπορούσε να επιφέρει την αλλαγή των στάσεων και των αντιλήψεων των παιδιών σε σχέση με το εξωσχολικό βιβλίο. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και την αποτελεσματικότητα αυτών των πρακτικών έρχεται να εξετάσει η παρούσα έρευνα, μέσα από την εφαρμογή ενός οργανωμένου προγράμματος φιλαναγνωσίας στην Ε΄ τάξη ενός σχολείου μιας επαρχιακής περιοχής του Ηρακλείου Κρήτης. Πριν και μετά το πεντάμηνο αυτό πρόγραμμα δόθηκαν στους μαθητές ερωτηματολόγια με στόχο να διαπιστωθούν οι διαφοροποιήσεις στις αντιλήψεις και στις συνήθειες των παιδιών σχετικά με το εξωσχολικό βιβλίο. Τα αποτελέσματά δείχνουν ξεκάθαρα ότι ένα οργανωμένο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας μπορεί να μεταβάλλει τη στάση των παιδιών απέναντι στο εξωσχολικό βιβλίο. Χωρίς εξαναγκασμό, με ελεύθερες και ευχάριστες δραστηριότητες, οι μαθητές γίνονται ώριμοι και κριτικοί αναγνώστες. Το σχολείο έχει τη δύναμη να επηρεάσει τα παιδιά κάνοντας την ανάγνωση μια από τις πρώτες τους επιλογές για την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους.

masterThesis

Δραστηριότητες ανάγνωσης (EL)
Εξωσχολική δραστηριότητα (EL)
Book (EL)
Παιδική λογοτεχνία (EL)
Reading activities (EL)
Children's literature (EL)
Primary school (EL)
Philnagnosia (EL)
Φιλαναγνωσία (EL)
Δημοτικό σχολείο (EL)
Βιβλίο (EL)


2014


2015-11-19T10:44:47Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.