Οι απόψεις των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την παγκόσμια υπερθέρμανση και την κλιματική αλλαγή

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Οι απόψεις των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την παγκόσμια υπερθέρμανση και την κλιματική αλλαγή (EL)

Ποζαπαλίδου, Σταυρούλα - Ηλίας

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Περιβαλλοντικη Εκπαίδευση. (EL)

Η παρούσα εργασία είναι χωρισμένη σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος προσεγγίζει το θέμα της εργασίας από θεωρητική σκοπιά και γίνεται μία προσπάθεια να αναδειχθούν κάποιες πτυχές των σύγχρονων περιβαλλοντικών ζητημάτων. Η επιστημονική τεκμηρίωση της κλιματικής αλλαγής και της υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι απαραίτητη και παρέχεται σ’ αυτό το μέρος. Στο δεύτερο μέρος γίνεται η παρουσίαση της έρευνας που κάναμε για να διερευνήσουμε τις απόψεις των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα συγκεκριμένα θέματα. Η δομή της είναι ως εξής: Το πρώτο μέρος διαιρείται σε οκτώ κεφάλαια και το δεύτερο μέρος διαιρείται σε τρία κεφάλαια.Στο πρώτο κεφάλαιο του πρώτου μέρους αναπτύσσουμε κάποια ζητήματα που έχουν σχέση την έννοια του περιβάλλοντος, την αειφόρο ανάπτυξη, την περιβαλλοντική δικαιοσύνη και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Το δεύτερο κεφάλαιο το αφιερώνουμε στην παρουσίαση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Αναφέρουμε συνοπτικά τις αρχές, τους στόχους και του θεματικούς άξονές της. Οι έννοιες του κλίματος και της κλιματικής αλλαγής αναλύονται στο τρίτο κεφάλαιο. Για να γίνει περισσότερο κατανοητό αυτό ως φαινόμενο, αφιερώνουμε στο τέταρτο κεφάλαιο μια ιστορική αναδρομή στις κλιματικές αλλαγές κατά την τελευταία χιλιετία και παρουσιάζουμε τις επικρατούσες επιστημονικές απόψεις για τα αίτια της αλλαγής αυτής.Η βασική αιτία της υπερθέρμανσης του πλανήτη και της επακόλουθης κλιματικής αλλαγής παρουσιάζεται στο κεφάλαιο πέντε. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου αναλύεται περιληπτικά με τις σχετικές επιστημονικές γνώσεις αναφορικά με τα αέρια του θερμοκηπίου και τις συνδέουμε με την υπερθέρμανση του πλανήτη με την αλλαγή του κλίματος. Στο έκτο κεφάλαιο αναφερόμαστε στις συνέπειες από την αλλαγή του κλίματος και στη συνέχεια, στο έβδομο κεφάλαιο αναφέρουμε εν συντομία τα μέτρα που έχουν παρθεί για την κλιματική αλλαγή. Στο τελευταίο κεφάλαιο του πρώτου μέρους αναφερόμαστε στο ρόλο της εκπαίδευσης σ’ αυτήν την κολοσσιαία προσπάθεια που πρέπει να αναληφθεί από όλους μας και ειδικά η εκπαίδευση, ως φορέας αλλαγής της κοινωνίας.Το ερευνητικό μέρος παρουσιάζεται στο δεύτερο μέρος της εργασίας. Στο πρώτο του κεφάλαιο αναλύουμε τη μεθοδολογία της που ακολουθήσαμε σε όλη τη διάρκεια της έρευνας. Παρουσιάζουμε αναλυτικά την προβληματική, την αναγκαιότητα, τους σκοπούς και τους στόχους της έρευνας, η ερευνητική προσέγγιση καθώς και τα εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε. Στη συνέχεια παρουσιάζουμε τα περιγραφικά αποτελέσματα της έρευνας. Αναφερόμαστε στις απόψεις των μαθητών αναφορικά με τις προτάσεις του ερωτηματολογίου. Τέλος, σχολιάζουμε τα ερευνητικά δεδομένα, προχωρούμε σε μία ερμηνεία αυτών και τελειώνουμε διατυπώνοντας προτάσεις.
The current dissertation consists of two parts. In part one, we attempt a theoretical approach to the central concept of the project through the presentation of certain aspects of contemporary environmental issues such as climatic change and global warming on the basis of concrete scientific documentation. In part two, we present the research process adopted with the aim of exploring the views of the students of secondary education on the specific issues. Part one consists of eight chapters whereas part two is made up of three chapters. In the first chapter of part one, we discuss certain issues related to the concepts of the environment, sustainable development, environmental justice and the environmental footprint. In chapter two we present the ‘key’ role of environmental education focusing on its main principles, its aims and its thematic constituents. The concepts of climate and climatic change are analyzed in chapter three. In order to provide a more thorough understanding of this phenomenon, we proceed, in chapter four, with a historical review of climatic changes in the last millennium highlighting the prevailing scientific views on the causes for these changes. Chapter five shifts the focus of attention on the main cause of global warming and the resulting climatic change. Here, we provide a brief analysis of the greenhouse effect and the existing scientific data with regards to the greenhouse gases as well as how the above contributes to global warming and climatic change. In chapter six we make special reference to the effects of global warming and climatic change, whereas, in chapter seven, we present the measures that have been taken to deal with this issue. Finally, part one concludes with chapter eight by drawing attention to the ‘key’ role of environmental education with reference to the tremendous effort made by every single individual to deal with the effects of climatic change.Part two focuses on the research approach. In chapter one, we present the research methodology adopted. More specifically, we analyze the research rationale, its necessity, its aims and goals, the very process of the research approach and the instruments used. Then the focus shifts on the descriptive results of the research. We first present the views of the students with reference to the proposals of the questionnaire, we then make specific comments on the research data along with some interpretation of it and conclude with concrete proposals.

masterThesis

Φαινόμενο θερμοκηπίου (EL)
Παγκόσμια υπερθέρμανση (EL)
Greenhouse effect (EL)
Climatic change (EL)
Sustainable develoment (EL)
Αέρια θερμοκηπίου (EL)
Global warming (EL)
Κλιματική αλλαγή (EL)
Αειφόρος ανάπτυξη (EL)
Περιαβαλλοντική δικαιοσύνη (EL)
Greenhouse gases (EL)
Environmental justice (EL)


2011


2015-11-19T10:45:21Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.