Πολυκριτήρια ανάλυση περιεχομένου των διπλωματικών εργασιών του Π.Μ.Σ "Περιβαλλοντική Εκπαίδευση" του ΤΕΠΑΕΣ Πανεπιστημίου Αιγαίου.

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Πολυκριτήρια ανάλυση περιεχομένου των διπλωματικών εργασιών του Π.Μ.Σ "Περιβαλλοντική Εκπαίδευση" του ΤΕΠΑΕΣ Πανεπιστημίου Αιγαίου. (EL)

Ανδρέου, Παρασκευή - Ηλίας

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. (EL)

Προσανατολισμένη σε αυτή την κατεύθυνση, η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό την ανάλυση περιεχομένου των διπλωματικών εργασιών του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Η ανάλυση αφορά τα έτη (2007, 2008, 2009 ,2010, 2011 εκτός του 2006) λειτουργίας του Π.Μ.Σ, κατά τα οποία εκπονήθηκαν οι πρώτες διπλωματικές εργασίες.Θέσαμε πολύ συγκεκριμένους στόχους και μελετήσαμε τις διπλωματικές εργασίες με βάση αυτούς τους στόχους: Τις εξετάσαμε ως προς την επαγγελματική ιδιότητα των μεταπτυχιακών φοιτητών, ως προς τη θεματολογία των διπλωματικών εργασιών, ως προς τις ερευνητικές στρατηγικές και τις μεθόδους που υιοθετήθηκαν από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές, ως προς τα μέσα συλλογής δεδομένων που αξιοποιήθηκαν στο πλαίσιο των ερευνητικών προσεγγίσεων, ως προς το κατά πόσο οι ίδιοι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές προσέγγισαν βιωματικά την έρευνά τους. Επίσης τις εξετάσαμε ως προς το συνολικό αριθμό των βιβλιογραφικών αναφορών που χρησιμοποιήθηκαν αλλά και ξεχωριστά τους τίτλους ελληνόγλωσσης και ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας που αξιοποιήθηκαν από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές. Τέλος, καταγράψαμε και τις εξετάσαμε ως προς τον συνολικό αριθμό σελίδων των διπλωματικών εργασιών. Όλες τις κατηγορίες κριτηρίων τις συγκρίναμε αναφορικά με κάθε έτος ξεχωριστά και συνάξαμε τα αποτελέσματά μας.Τα αποτελέσματα της ανάλυσης των διπλωματικών εργασιών του Π.Μ.Σ «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» αποτύπωσαν πως δεν υπάρχει κάποια σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ των πέντε χρονικών περιόδων ως προς τα κριτήρια με βάση τα οποία μελετήσαμε τις διπλωματικές εργασίες κάθε έτους. Τα θέματα των διπλωματικών εργασιών προέρχονταν όλα από το χώρο της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και κυρίως αφορούσαν τα πιο επίκαιρα και μείζον περιβαλλοντικά προβλήματα που ταλανίζουν τον πλανήτη. Ως προς τις μεθόδους, παρατηρήθηκε πως η δειγματοληπτική μέθοδος χρησιμοποιείται περισσότερο από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές, όπως και η μέθοδος έρευνα-δράση και από τα είδη τεχνικών διαπιστώθηκε πως οι μισοί σχεδόν επέλεγαν κάθε χρόνο την τεχνική του ερωτηματολογίου για να συλλέξουν τα δεδομένα τους αλλά και αρκετοί την συνέντευξη, την ανάλυση περιεχομένου και το τεστ. Ακόμα, διαπιστώθηκε πως οι μέσοι όροι των ελληνόγλωσσων και των ξενόγλωσσων βιβλιογραφικών αναφορών δεν απείχαν πολύ μεταξύ τους ανά έτος και το μόνο που σημειώθηκε ήταν μια μείωση των μέσων όρων το έτος 2011 συγκριτικά με τα προηγούμενα. Τα ίδια ακριβώς συμπεράσματα προέκυψαν όταν συγκρίναμε τον αριθμό σελίδων των διπλωματικών εργασιών σε κάθε έτος αντίστοιχα. Δεν εμφανίστηκαν μεγάλες διακυμάνσεις ανάμεσα στους μέσους όρους για κάθε χρονιά παρά μόνο το έτος 2011 κατά το οποίο μειώθηκε αρκετά ο μέσος όρος των αριθμών των σελίδων συγκριτικά με άλλες χρονιές.

masterThesis

Αειφορία (EL)
Π.Μ.Σ (EL)
Environmental education (EL)
Περιβάλλον (EL)
Sustainable development (EL)


2012


2015-11-19T10:45:21Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.