Η αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης των μαθητών του δημοτικού σχολείου μέσω του φακέλου εργασιών (portfolio) : απόψεις εκπαιδευτικών

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης των μαθητών του δημοτικού σχολείου μέσω του φακέλου εργασιών (portfolio) : απόψεις εκπαιδευτικών

Ιωαννίδου, Φεβρωνία - Ιωάννης

Βιτσιλάκη, Χρυσή

masterThesis

2015
2015-11-19T10:46:41Z


Topic of the present paper concerns the student’s works’ file, known to the educational and non-educational circles as “portfolio”. Our objective is to know the specific assessment technique and to explore the views of the operational instructors about the portfolio and the place it holds in the Greek educational reality and specifically in the Primary School. Thus, initially we approach theoretically the issue of assessment and next we focus on the student’s portfolio technique. What follows is an analysis of basic concepts relating to our topic, such as the student’s performance, the stages and the assessment forms used for primary school students. Our paper is completed with the presentation of the findings resulting from our research and the discussion on these findings. Our sample was Primary School teachers and the research tool used was the interview. The basic results are that the teachers know the student’s portfolio as a means of assessment of the school performance, but they do not use it often, due to lack of time or knowledge. However, they refer to its many advantages.
Το θέμα της παρούσας εργασίας αφορά στο φάκελο εργασιών του μαθητή, γνωστός στους εκπαιδευτικούς και μη κύκλους ως portfolio. Στόχος μας είναι να γνωρίσουμε την συγκεκριμένη τεχνική αξιολόγησης και να διερευνήσουμε τις απόψεις εν ενεργεία εκπαιδευτικών για το portfolio και τη θέση που αυτό κατέχει στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα και συγκεκριμένα στο Δημοτικό σχολείο. Αρχικά, προσεγγίζουμε θεωρητικά το ζήτημα της αξιολόγησης και στη συνέχεια εστιάζουμε στην τεχνική του φακέλου εργασιών (portfolio) του μαθητή. Ακολουθεί ανάλυση βασικών για το θέμα μας εννοιών, όπως της επίδοσης του μαθητή, τα στάδια και οι μορφές αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται σε μαθητές του δημοτικού σχολείου. Η εργασία μας ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των ευρημάτων που προέκυψαν από την έρευνά μας και τη συζήτηση πάνω σε αυτά. Το δείγμα μας ήταν εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η συνέντευξη. Τα βασικά αποτελέσματα που προέκυψαν είναι ότι οι εκπαιδευτικοί είναι γνώστες του φακέλου εργασιών του μαθητή ως μέσο αξιολόγησης της σχολικής επίδοσης, αλλά δε το χρησιμοποιούν συχνά, λόγω έλλειψης χρόνου ή γνώσεων. Ωστόσο, αναφέρονται στα πολλά πλεονεκτήματά του.


Σχολική επίδοση
Αυθεντική αξιολόγηση
Αξιολόγηση
Student’s portfolio
Ηλεκτρονικός φάκελος του μαθητή
Authentic assessment
Student’s e-portfolio
Assessment
Φάκελος εργασιών του μαθητή
School performance

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)