Μελέτη περίπτωσης ΟΑΕΔ: Διερεύνηση των αναγκών για συμβουλευτική μέσω διαδικτύου

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Μελέτη περίπτωσης ΟΑΕΔ: Διερεύνηση των αναγκών για συμβουλευτική μέσω διαδικτύου (EL)

Μπαρτσώκα, Μαρία - Πελοπίδας

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Fundamental macroeconomic figures and the dramatic increase of unemployment in Greece make increasingly useful the development of an online counseling system for unemployed persons in the PES (Public Employment Services-OAED).This case study aims to demonstrate the number of the unemployed beneficiaries and the kind of support that might be offered by the development of such an application.Statistical analysis of the qualitative characteristics of potential users, is very important for the development of the new web application.The suggested online counseling service is related with the development of an intelligence expert system where the unemployed users would register their demographic and other qualitative characteristics and the system would automatically provide them with individualized information service, which would help them to join the labor market. This specific service is the key component of an online counseling expert system. This case study aims at providing the IT engineers with the profiles of the unemployed persons and match them with their needs. There were two sources from which information was drawn on the proper categorization of the unemployed based on individual characteristics and matching of each population group with the most appropriate type of assistance provided : A) The registered data of the unemployed in OAED’S Integrated Information System (IIS). These data are registered by career counselors when unemployed persons visit PES seeking for assistance.B) Recording and coding of the experience of career counselors on the PES with the completion of a questionnaire. The counselors know from their experience what kind of skills are required by employers as far as candidates are concerned and what can stakeholders do in order to improve the chances of joining the labor market.The statistical analysis of OAED’S Integrated Information System (IIS) has shown the ten (10) most frequently occurring groups of unemployed according to specific features that refer to different types of assistance . These groups are the following :A. Young people seeking for their first jobB. Persons with limited qualificationsC. Long-term unemployed persons.D. Women without family obligationsE. Unemployed persons close to retirement (55-64 years old)F. Science Graduates.G. Humanities Graduates.H. Persons employed in unskilled jobs (manual occupations)I. Foreigners with residence and employment permits J. Individuals with higher qualifications which are not required by the labor market.The analysis of survey data indicated the kind of the support needed by the above sub-groups of unemployed persons and recorded the counselors’ opinion for the type of assistance they consider appropriate for each group (Job Search Techniques, Subsidize of New Job Positions, Grant for young Self-Employed persons, Work Practice, Vocational Training and Vocational Guidance).
Oι μακροοικονομικές εξελίξεις στην Ελλάδα, και η δραματική αύξηση της ανεργίας καθιστούν την ανάπτυξη ενός διαδικτυακού συστήματος συμβουλευτικής ανέργων στις δημόσιες υπηρεσίες απασχόλησης του ΟΑΕΔ ολοένα και πιο επιτακτική. Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να καταδείξει τον αριθμό των ωφελουμένων ανέργων, την έκταση και το είδος της βοήθειας που μπορεί να τους προσφέρει η ανάπτυξη μιας τέτοιας εφαρμογής. Η γνώση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των πιθανών χρηστών, είναι πολύ σημαντική για το σχεδιασμό της νέας εφαρμογής.Η προτεινόμενη υπηρεσία διαδικτυακής συμβουλευτικής είχε να κάνει με την ανάπτυξη ενός έξυπνου συστήματος όπου ο άνεργος χρήστης θα μπορεί να καταχωρήσει τα δημογραφικά και ποιοτικά του χαρακτηριστικά και το σύστημα να του παρείχε αυτόματα, εξατομικευμένες υπηρεσίες πληροφόρησης που θα τον καθοδηγήσουν στην επανένταξη του στην αγορά εργασίας. Οι συγκεκριμένες λειτουργίες αποτελούν τη βασική συνιστώσα ενός έξυπνου διαδικτυακού συστήματος συμβουλευτικής (expert system).Η παρούσα εργασία στοχεύει στον εφοδιασμό των μηχανικών πληροφορικής με τα προφίλ των ανέργων και την αντιστοίχισή τους με τις ανάγκες τους. Οι πηγές από τις οποίες αντλήθηκαν πληροφορίες για την ορθή κατηγοριοποίηση των ανέργων με βάση τα επιμέρους χαρακτηριστικά τους και την αντιστοίχιση της κάθε πληθυσμιακής ομάδας με το πλέον κατάλληλο είδος παρεχόμενης βοήθειας ήταν δύο :Α) Τα καταχωρημένα στοιχεία ανέργων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) ΟΑΕΔ. Τα στοιχεία αυτά καταχωρούνται από τους εργασιακούς συμβούλους κατά την προσέλευση των ανέργων στα ΚΠΑ ΟΑΕΔ. Β) Η καταγραφή και κωδικοποίηση της εμπειρίας των εργασιακών συμβούλων που εργάζονται στα ΚΠΑ ΟΑΕΔ μέσω συμπλήρωσης ερωτηματολογίου. Οι εργασιακοί σύμβουλοι γνωρίζουν από την εμπειρία τους τι είδους δεξιότητες ζητούν οι εργοδότες από τους υποψήφιους εργαζόμενους και τι μπορούν να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι προκειμένου να βελτιώσουν τις πιθανότητες ένταξής τους στην αγορά εργασίας.Με βάση τη στατιστική ανάλυση των στοιχείων του ΟΠΣ ΟΑΕΔ προέκυψε ότι οι δέκα (10) πιο συχνά εμφανιζόμενες διακριτές ομάδες ανέργων με βάση τα χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε διαφορετικά είδη αναγκαίας στήριξης είναι οι ακόλουθες :Α. Νέοι που αναζητούν εργασία για πρώτη φοράΒ. Άτομα με περιορισμένα τυπικά προσόνταΓ. Μακροχρόνια άνεργοιΔ. Γυναίκες χωρίς οικογενειακές υποχρεώσειςΕ. Άνεργοι πλησίον της σύνταξης (55-64 ετών)ΣΤ. Πτυχιούχοι θετικής κατεύθυνσηςΖ. Πτυχιούχοι θεωρητικής κατεύθυνσηςΗ. Άτομα που απασχολούνται σε θέσεις ανειδίκευτης εργασίας (χειρωνακτικά επαγγέλματα)Θ. Αλλοδαποί που διαθέτουν άδεια παραμονής και εργασίαςΙ. Άτομα με αυξημένα τυπικά προσόντα που δεν ζητούνται από την αγορά εργασίας.Από την έρευνα πεδίου προέκυψαν τα αναγκαία είδη στήριξης που χρειάζονται οι παραπάνω υπο-ομάδες ανέργων και καταγράφηκε η γνώμη των συμβούλων για το είδος βοήθειας που οι ίδιοι πιστεύουν ότι χρειάζεται η κάθε ομάδα (ΣΑΕ,ΝΘΕ,ΝΕΕ,Επαγγελματικός προσανατολισμός,εργασιακή εμπειρία,κατάρτιση).

masterThesis

Career Counseling (EL)
Public employment services (pes) (EL)
Web based career counseling (EL)
Ποιοτικά χαρακτηριστικά ανέργων (EL)
Ανάπτυξη διαδικτυακής εφαρμογής συμβουλευτικής (EL)
Επαγγελματική συμβουλευτική (EL)
Type of assistance provided to unemployed persons (EL)
Qualitative characteristics of unemployed persons (EL)
Συμβουλευτική μέσω διαδικτύου (EL)
Development of web application for career counseling (EL)
Κέντρα προώθησης απασχόλησης (EL)
Παρεχόμενο είδος στήριξης ανέργων (EL)


2012


2015-11-19T10:46:55Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.