Δια βίου Μάθηση: Το πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής στα προγράμματα του ΟΑΕΔ. Μελέτη περίπτωσης στο πρόγραμμα «Στελέχη ανάπτυξης λογισμικού εφαρμογής.»

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2006 (EL)

Δια βίου Μάθηση: Το πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής στα προγράμματα του ΟΑΕΔ. Μελέτη περίπτωσης στο πρόγραμμα «Στελέχη ανάπτυξης λογισμικού εφαρμογής.» (EL)

Τσακπίνογλου, Ιωάννα - Θ.

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσουμε τι είναι αυτό που ο ΟΑΕΔ αντιλαμβάνεται ως κατάρτιση στις νέες τεχνολογίες για έναν εν δυνάμει απασχολήσιμο πολίτη ώστε να αντιμετωπιστεί ο κοινωνικός αποκλεισμός, και εξετάζουμε αν τελικά, η κατάρτιση σε συγκεκριμένες δεξιότητες είναι ικανή αλλά και αναγκαία συνθήκη απασχόλησης και κοινωνικής ένταξης.Για τις ανάγκες της εργασίας επιλέχθηκε τυχαία ένα πρόγραμμα κατάρτισης του ΟΑΕΔ πάνω σε εξειδικευμένες γνώσεις η / υ. Έγινε μελέτη της προκήρυξης, των στόχων που επιχειρούσε να πραγματοποιήσει, των ενεργειών που έκανε το ΚΕΚ ώστε να αναλάβει την υλοποίηση του προγράμματος κατάρτισης ως ανάδοχος φορέας και τέλος αυτό που εξετάστηκε μέσω της ποιοτικής μεθόδου έρευνας ήταν το πώς βιώνονται τέτοιου είδους κρατικοί σχεδιασμοί από τους πολίτες που συμμετέχουν σε προγράμματα κατάρτισης. Μελετώντας την προκήρυξη του ΟΑΕΔ προκύπτει ότι ενώ προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα της ανεργίας μέσω των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης (της κατάρτισης στην προκειμένη περίπτωση) στην πορεία δε φαίνεται να έχει εξετάσει ουσιαστικά τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών και της αγοράς εργασίας- έλλειψη ελέγχου των ΚΕΚ για την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων της έρευνας που έκανε για την εύρεση των αναγκών της τοπικής αγοράς εργασίας. Η προκήρυξη δείχνει αποσπασματική και φανερώνει βεβιασμένη προσπάθεια του ΟΑΕΔ να συμμεριστεί και να συμβιβαστεί με τις επιταγές της ΕΕ για διάδοση ΤΠΕ. Αντιλαμβάνεται την έννοια του κοινωνικού αποκλεισμού από την αγορά εργασίας, ως έλλειψη εξειδικευμένων δεξιοτήτων πάνω στις ΤΠΕ στην προκήρυξή του.Οι καταρτιζόμενοι, μέσα από τις συνεντεύξεις, αναφέρουν τόσο τα θετικά στοιχεία από την συμμετοχή τους στο προγράμματος κατάρτισης, το κατά πόσο δηλαδή τους βοήθησε, όσο και την αποτυχία σύνδεσης της κατάρτισής τους με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας που αποτελούσε και τον βασικό στόχο του προγράμματος κατάρτισης.Από τα αποτελέσματα της έρευνας δεν προκύπτει το συμπέρασμα ότι τα προγράμματα κατάρτισης δεν αποτελούν σωστά εργαλεία για την προώθηση της απασχόλησης. Αντιθέτως, σκοπός είναι ο εντοπισμός των αδυναμιών και η προοπτική βελτίωσής τους, προς όφελος των ανέργων και των επιχειρήσεων.

masterThesis

ΚΕΚ (EL)
Απασχολησιμότητα και αγορά εργασίας (EL)
Κοινωνικός αποκλεισμός (EL)
Κοινωνική πολιτική για την απασχόληση (EL)
- (EL)
Πρόγραμματα κατάρτισης ΟΑΕΔ (EL)


2006


2015-11-19T10:47:01Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.