Πλοκή και χαρακτήρες στα ελληνικά εφηβικά μυθιστορήματα της περιόδου 2000-2010 με θέμα το διαζύγιο

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Πλοκή και χαρακτήρες στα ελληνικά εφηβικά μυθιστορήματα της περιόδου 2000-2010 με θέμα το διαζύγιο (EL)

Τσαμήτρου, Σταυρούλα - Κωνσταντίνος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

The objective of this study is to explore the context of qualityof inter-family relationships and the characters of the members through the plotsix teenage Greek novels of the decade from 2000 to 2010. Above,attempted to prove through analysis and comparative study ofnovels: sugary Butterflies, Joanna Skarlatou (2010), StrangeSummer Liana Denezaki (2007) KoukLina Voula Mastori (2006),half-hearted, the Kostoula Tomadaki (2003), Dreams of silk, LitsaPsaraftis (2002), Constantina and spiders, Alki Zei (2002).In particular, we studied the influence of divorce on the adolescent's rolefather, mother and his immediate family and social environment,and the school.The results showed that all six girls (heroines adolescents)had a very difficult time after the decision of their parents to separate.The four families have only one child (heroine), while the other two had achild, boy. Two teenage girls suffered from anorexia while a teenager got involved withdrugs. All six narratives are not described significant conflictsbetween parents (a fact not disclosed any conflict either beforeor after). In most cases, the one who wants the divorce isman, who immediately cohabiting with another partner, while only one case hasthe sole responsibility of the decision the mother, which leaves thefamily for another partner. The three teenage girls stay with their mothers,with two fathers and one with his grandmother. All six stories had a happy ending.No family reunited
Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να διερευνηθεί το πλαίσιο της ποιότηταςτων ενδοοικογενειακών σχέσεων και οι χαρακτήρες των μελών μέσα από την πλοκήέξι εφηβικών ελληνικών μυθιστορημάτων της δεκαετίας 2000-2010. Τα παραπάνω,επιχειρήθηκαν να αποδειχτούν μέσα από την ανάλυση και τη συγκριτική μελέτη τωνμυθιστορημάτων: Ζαχαρένιες Πεταλούδες, της Ιωάννας Σκαρλάτου (2010), ΠαράξενοΚαλοκαίρι της Λιάνας Δενεζάκη (2007), ΚουκΛίνα της Βούλας Μάστορη (2006), Μεμισή καρδιά, της Κωστούλας Τωμαδάκη (2003), Όνειρα από μετάξι, της ΛίτσαςΨαραύτη (2002), Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της, της Άλκης Ζέη (2002).Ειδικότερα, μελετήθηκε η επιρροή του διαζυγίου στον έφηβο, ο ρόλος τουπατέρα, της μητέρας και του στενού οικογενειακού και κοινωνικού περιβάλλοντος,καθώς και του σχολείου.Τα αποτελέσματα έδειξαν, ότι, και τα έξι κορίτσια (οι ηρωίδες έφηβοι)πέρασαν πολύ δύσκολες στιγμές μετά την απόφαση των γονιών τους να χωρίσουν.Οι τέσσερις οικογένειες είχαν μόνο ένα παιδί (την ηρωίδα), ενώ οι δύο είχαν άλλο έναπαιδί, αγόρι. Δύο έφηβες υπέφεραν από νευρική ανορεξία ενώ μία έφηβος έμπλεξε μετα ναρκωτικά. Και στα έξι αφηγήματα δεν περιγράφονται σημαντικές συγκρούσειςμεταξύ των γονιών ( σε ένα μάλιστα δεν περιγράφεται καμιά σύγκρουση ούτε πρινούτε μετά). Στις περισσότερες περιπτώσεις, εκείνος που επιθυμεί το διαζύγιο είναι οάνδρας, ο οποίος συζεί αμέσως με άλλη σύντροφο, ενώ μόνο σε μία περίπτωση έχειτην αποκλειστική ευθύνη της απόφασης η μητέρα, η οποία εγκαταλείπει τηνοικογένεια για κάποιον άλλον σύντροφο. Οι τρεις έφηβες μένουν με τις μητέρες, οιδύο με τους πατέρες και η μία με τη γιαγιά. Και οι έξι ιστορίες είχαν αίσιο τέλος.Καμιά οικογένεια δεν επανασυνδέθηκε

masterThesis

Μυθιστόρημα (EL)
Novel (EL)
Έφηβος (EL)
Plot (EL)
Characters (EL)
Adolescent (EL)
Family (EL)
Χαρακτήρες (EL)
Father (EL)
Πλοκή (EL)
Πατέρας (EL)
Οικογένεια (EL)


2012


2015-11-19T10:47:04Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.