Εκπαίδευση ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες με τη βοήθεια των ΤΠΕ

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

Εκπαίδευση ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες με τη βοήθεια των ΤΠΕ (EL)

Παπαγεωργίου, Αναστασία - Ελευθέριος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Στη σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας η τάση που επικρατεί είναι ο σχεδιασμός εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, τα οποία να είναι προσβάσιμα από όλα τα άτομα, ανεξάρτητα από τις ικανότητες ή δυνατότητές τους. Ειδικότερα, ορισμένες ομάδες μαθητών κινδυνεύουν να μην ενσωματωθούν πλήρως στους νέους τρόπους μάθησης, λόγω των διαφόρων μαθησιακών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν. Το γεγονός αυτό κάνει ολοένα και περισσότερο επιτακτική την ανάγκη για ανάπτυξη εκπαιδευτικών περιβαλλόντων λογισμικού, τα οποία να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Έχει διαπιστωθεί ότι οι υπολογιστές ασκούν θετική επίδραση στους λεγόμενους «μη παραδοσιακούς» μαθητές, δηλαδή σε αυτούς που έχουν μαθησιακές δυσκολίες, εκδηλώνουν χαμηλό κίνητρο για μάθηση, είναι μαθησιακά μη προνομιούχοι, κ.λ.π. Σκοπός της έρευνας που περιγράφεται ήταν η καταγραφή και η μελέτη της εισαγωγής των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη σχολική καθημερινή πράξη και ειδικότερα στα πλαίσια του Τμήματος Ένταξης (Τ.Ε.). Αποκτούν κατά συνέπεια ιδιαίτερο ενδιαφέρον και γι’ αυτό διερευνήθηκαν α) οι αντιλήψεις του δασκάλου για τη βοήθεια των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία, β) οι προσδοκίες του για την επίδοση και την κοινωνική ένταξη των μαθητών του, γ) οι προβληματισμοί του πάνω σε διαδικαστικά θέματα και τα εμπόδια που συναντά στην πράξη, και δ) οι νέες προοπτικές που υπάρχουν, οι προσδοκίες και οι προτάσεις των εκπαιδευτικών στο υπό διερεύνηση θέμα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας και αναλύοντας τις συνεντεύξεις των ειδικών παιδαγωγών που διδάσκουν στα Τ.Ε., η χρήση των υπολογιστών στην Ειδική Παιδαγωγική συμβάλλει δυναμικά στην εξέλιξη διδακτικών προγραμμάτων και στη δημιουργία νέων μορφών διδασκαλίας, με την οποία οι μαθητές οδηγούνται στη μέγιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους. Στα πλαίσια του Τ.Ε. δίνεται η δυνατότητα σχεδιασμού εξατομικευμένων προγραμμάτων ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, έτσι ώστε να έχουν πρόσβαση στο πρόγραμμα σπουδών με εναλλακτικούς τρόπους, εξομαλύνοντας τις όποιες ιδιαιτερότητές τους. Ο υπολογιστής και συγκεκριμένα ορισμένα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών λογισμικών, κεντρίζουν την προσοχή και το ενδιαφέρον των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες δημιουργούν μια νέα μαθησιακή κατάσταση και συμβάλλουν στη μείωση των μαθησιακών και κοινωνικών ανισοτήτων.

masterThesis

Learning difficulties (EL)
Μαθησιακές δυσκολίες (EL)
Integration Group (EL)
ΤΠΕ (EL)
Information & Communication Technology (EL)
Educational software (EL)
Εκπαιδευτικά λογισμικά (EL)
Τμήμα ένταξης (EL)


2007


2015-11-19T10:47:05Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.