Οι επιδράσεις των γυναικείων και ανδρικών προτύπων των ταινιών Disney στις αντιλήψεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τουςρόλους των φύλων

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Οι επιδράσεις των γυναικείων και ανδρικών προτύπων των ταινιών Disney στις αντιλήψεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τουςρόλους των φύλων (EL)

Παππούλη, Αναστασία - Κων/νος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Nowadays, it is scientifically established that the technology and the media affect the behavior of children in preschool age. Regarding Disney, previous studies have shown that Disney movies affect children at different levels, but they are also behavioral patterns by suggesting specific roles of the two sexes, that children adopt. The films of Disney, are presented as harmless, but they can carry serious messages that may one day affect the reactions of children.Based on the above, the objective of this research is to determine if Disney movies affect perceptions of preschool age children for gender roles, and urge children to identify with one of the two sexes, adopting the patterns they watch on screen. For this purpose, we selected ten Disney movies, which presented the theoretical framework of the research. In the same part we also analyze the gender stereotypes, according to Rousseau, whose positions have an important role in shaping gender and continue to influence the behavior of both sexes even in our days.Our research is focused on the above observations. According to previous researches that took place abroad, we wanted to check if their conclusions are valid in Greece. We asked from a sample of children, after having watched some excerpts from two Disney movies, to create visual representations, through painting and collage, related to the gender roles, presented in the films. The results, despite the fact that the sample was small, showed that the influence of Disney’s stereotypes is evident in preschoolers and confirm the results of those researches.
Στις μέρες μας είναι πλέον επιστημονικά διαπιστωμένο ότι η τεχνολογία και τα ΜΜΕ επηρεάζουν τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Σε ότι αφορά τις ταινίες της Disney, παλαιότερες έρευνες έχουν αποδείξει ότι έχουν επιπτώσεις στα παιδιά σε διάφορα επίπεδα, κυρίως, όμως, αποτελούν πρότυπα συμπεριφοράς υποδεικνύοντας συγκεκριμένους ρόλους των δύο φύλων, τους οποίους τα παιδιά υιοθετούν. Έτσι οι ταινίες της Disney, ενώ παρουσιάζονται ακίνδυνες, μπορεί να μεταφέρουν βαριά μηνύματα που μπορεί μια μέρα να επηρεάσουν τις παραστάσεις του φύλου στο παιδί.Με βάση τα παραπάνω σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διαπιστωθεί κατά πόσο οι ταινίες της Disney επηρεάζουν τις αντιλήψεις των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, για τους ρόλους των φύλων και ωθούν τα παιδιά να ταυτιστούν με ένα από τα δύο φύλα μιμούμενα τα πρότυπα που βλέπουν στην οθόνη. Για το σκοπό αυτό επιλέχτηκαν δέκα από τις ταινίες της Disney, οι οποίες παρουσιάζονται στο θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας όπου αναλύονται, επίσης, και τα στερεότυπα των φύλων σύμφωνα με τον Rousseau του οποίου οι θέσεις έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του φύλου και συνεχίζουν να επηρεάζουν τα δύο φύλα ακόμα και στις μέρες μας. Οι παραπάνω διαπιστώσεις αποτελούν βάση του ερευνητικό μέρους. Στηριζόμενοι σε προηγούμενες έρευνες που έχουν διεξαχθεί στο εξωτερικό, θέλαμε να ελέγξουμε κατά πόσο μπορούν τα συμπεράσματα τους, να έχουν την ανάλογη ισχύ και στην Ελλάδα. Έτσι, ζητήσαμε, από ένα δείγμα παιδιών προσχολικής ηλικίας, αφού παρακολουθήσουν αποσπάσματα από δύο ταινίες της Disney, να δημιουργήσουν οπτικές αναπαραστάσεις, μέσω ζωγραφικής και κολάζ, σχετικές με τους έμφυλους ρόλους που παρουσιάζονται στις ταινίες. Τα αποτελέσματα, παρόλο το μικρό δείγμα, έδειξαν ότι η επιρροή των στερεοτύπων της Disney είναι εμφανής στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας και συμφωνούν με τις έρευνες αυτές.

masterThesis

Preschool age (EL)
Disney movies (EL)
Στερεότυπα (EL)
Προσχολική ηλικία (EL)
Ταινίες Disney (EL)
Gender (EL)
Φύλο (EL)
Stereotypes (EL)


2014


2015-11-19T10:47:08Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.