Προσαρμογή του bass-3 για τη μέτρηση γνωστικών διεργασιών μαθητών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)

Προσαρμογή του bass-3 για τη μέτρηση γνωστικών διεργασιών μαθητών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας (EL)

Τσιτσοπούλου, Μαρία - Γεώργιος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Με τον όρο γνωστικές δεξιότητες εννοούνται οι δεξιότητες, διεργασίες εκείνες οι οποίες επιτρέπουν στο παιδί να μαθαίνει ή να γνωρίζει κάτι. Η συγκεκριμένη ερευνητική εργασία έχει ως στόχο της, την κατασκευή και τη μέτρηση των γνωστικών διεργασιών μαθητών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας δηλαδή μαθητών από πέντε έως οχτώ ετών περίπου. Παρόλο που οι γνωστικές διεργασίες περιλαμβάνουν πολλές περιοχές προς μελέτη όπως είναι η συγκέντρωση, η αντίληψη, η μνήμη, η λογική σκέψη, η παρούσα εργασία ασχολείται μόνο με τις γνωστικές δεξιότητες των μαθητών στον τομέα των μαθηματικών. Το εργαλείο το οποίο χορηγήθηκε αρχικά είναι το BASS3 αποτελούμενο από 21 προτάσεις σε δείγμα 80 μαθητών της πρώτης και δευτέρας δημοτικού ( δηλαδή από ηλικίες 5 ετών μέχρι την ηλικία των 7 ετών και 11 μηνών). Στην παρούσα μελέτη ερευνήθηκαν μια σειρά από ανεξάρτητες μεταβλητές όπως είναι το φύλο, η ηλικία και πως οι μεταβλητές αυτές σχετίζονται με την γνωστική ανάπτυξη των μαθητών της ηλικίας αυτής στα μαθηματικά . Πιο συγκεκριμένα το φύλο δε σχετίζεται με τη γνωστική ανάπτυξη των μαθητών σε αντίθεση με την ηλικία η οποία επηρεάζει τις γνωστικές δεξιότητες των μαθητών. Τέλος ο στατιστικός έλεγχος έδειξε ότι η κλίμακα είναι αξιόπιστη αφού η μεταβλητή του φύλου δεν σχετίζεται με τις συνολικές επιδόσεις των μαθητών σε αντίθεση με τη μεταβλητή ηλικία η οποία σχετίζεται με το σύνολο των σωστών απαντήσεων των παιδιών. Τα ευρήματα της έρευνας συμφωνούν με αντίστοιχες έρευνες σύγχρονων και παλαιότερων ερευνητών ενώ έρχονται σε αντίθεση με άλλες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε χώρες είτε της Ελλάδας είτε του εξωτερικού. Το τελικό εργαλείο δημιουργήθηκε με την πεποίθηση και εκτίμηση ότι θα φανεί χρήσιμο στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στους φορείς διάγνωσης των μαθηματικών ικανοτήτων των μαθητών (ΚΕΔΔΥ).

masterThesis

Ηλικία (EL)
Sex (EL)
Γνωστικές δεξιότητες (EL)
Μαθηματικά (EL)
Mental development (EL)
Mathematics (EL)
Cognitive skills (EL)
Νοητική ανάπτυξη (EL)
Φύλο (EL)
Age (EL)


2015


2015-11-19T10:47:08Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.