Αποτελεσματική ηγεσία στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης : η οπτική του φύλου

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2014 (EN)

Αποτελεσματική ηγεσία στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης : η οπτική του φύλου (EL)

Δεληλίγκα, Στεργιανή - Αθανάσιος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

The main issue that determined the starting point of the present research is the importance of provided leadership in the effectiveness of school units of primary education. The leader and the practices adopted constitute the foremost factor in creating conditions and contribute to the achievement of the best possible outcome in the school unit.More specifically, the aim of this research is to elicit beliefs held by primary school teachers in relation to leadership models followed by primary school headmasters in the region of Trikala, as well as to determine the necessary traits a leader is expected to have in order to be considered effective. In addition, the issue of relating effective leadership with gender is considered along with the study of the way in which female leaders are perceived to act, examining at the same time whether differences can be found between male and female leaders.The methodology tool used for the needs of this research is the questionnaire, which was structured mainly as multiple choice questions based on bibliography. The sample of the study consisted by teachers and leaders of all fields (specializations) in primary education in the region of Trikala and the analysis of data was carried out using the statistical package SPSS18. The findings of the research focus on the dimension of gender in effective leadership, hoping that it will trigger the sensitization of readers in the presence of prejudice still persisting nowadays.
Το βασικό ζήτημα που καθόρισε την αφετηρία διερεύνησης της παρούσας μελέτης, αποτελεί η σπουδαιότητα της παρεχόμενης ηγεσίας για την αποτελεσματικότητα στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το ηγετικό στέλεχος με τις πρακτικές που υιοθετεί, ανάγεται στον κυριότερο παράγοντα δημιουργίας προϋποθέσεων, ο οποίος συνδράμει στην επίτευξη του μέγιστου δυνατού αποτελέσματος στην εκπαιδευτική μονάδα. Ειδικότερα, λοιπόν, στόχος της έρευνας αποτελεί η εκμαίευση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τα πρότυπα ηγεσίας που ακολουθούνται από τους διευθυντές των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Νομό Τρικάλων και ο προσδιορισμός των απαραίτητων χαρακτηριστικών που αναμένεται να διαθέτει ένας/μία ηγέτης/ιδα για να θεωρείται αποτελεσματικός/η. Επιπρόσθετα, τίθεται ο προβληματισμός συσχέτισης μεταξύ της αποτελεσματικής ηγεσίας και του παράγοντα του φύλου, καθώς και κατ’ επέκταση η ανάδειξη του τρόπου με τον οποίο γίνεται αντιληπτή η δράση των γυναικών ως ηγέτιδων, εξετάζοντας συνάμα αν εντοπίζονται διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών ηγετικών στελεχών. Ως μεθοδολογικό εργαλείο για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, το οποίο δομήθηκε με, ως επί το πλείστον, κλειστού τύπου ερωτήσεων βασιζόμενες στη βιβλιογραφία. Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από εκπαιδευτικούς και ηγετικά στελέχη όλων των ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Τρικάλων και η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πακέτο SPSS18. Τα ευρήματα της έρευνας επικεντρώνονται στη θεματική της έμφυλης διάστασης της αποτελεσματικής ηγεσίας, ελπίζοντας ότι θα πυροδοτήσει την ευαισθητοποίηση των αναγνωστών στην παρουσία αυτής της προκατάληψης που διακρίνεται ακόμη και στις μέρες μας.

masterThesis

Πρότυπα ηγετικής συμπεριφοράς (EL)
School leadership (EL)
Exclusion from leadership (EL)
Σχολική ηγεσία (EL)
Leader (male/female) (EL)
Ηγέτης/ιδα (EL)
Models of leadership (EL)
Ηγετικός αποκλεισμός (EL)


2014


2015-11-19T10:47:09Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)