Φύλο και μαθηματική εκπαίδευση

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Φύλο και μαθηματική εκπαίδευση (EL)

Ζαννετή, Αλεξάνδρα-Τσαμπίκα - Ζαννέτος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως θέμα το φύλο σε σχέση με τη Μαθηματική εκπαίδευση. Πολύ συχνά γίνεται λόγος για την επίδραση του φύλου στην επιλυτική ικανότητα των μαθητών/τριών στα Μαθηματικά. Ακόμη και σήμερα πιστεύεται από πολλούς ότι οι ικανότητες των αγοριών στα θετικά μαθήματα είναι περισσότερες σε σχέση με αυτές των κοριτσιών. Σύμφωνα με τις πρόσφατες μελέτες τα αίτια των όποιων έμφυλων διαφορών υπάρχουν στη Μαθηματική εκπαίδευση έχουν να κάνουν με κοινωνικο-πολιτισμικούς παράγοντές και όχι με βιολογικές διαφορές. Παρόλα αυτά ένα σημαντικό ποσοστό γονέων, εκπαιδευτικών και διευθυντικών στελεχών αναπαράγει τις ανωτέρω στερεοτυπικές αντιλήψεις και τις μεταλαμπαδεύει στις επόμενες γενεές. Το επακόλουθο αυτού είναι οι μαθητές/τριες υποσυνείδητα να επηρεάζονται και να επιβεβαιώνουν όσους πιστεύουν στις έμφυλες διαφορές με τις επιδόσεις τους. Η ιστορία λοιπόν ανατροφοδοτείται και δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος.Συμπερασματικά, οι επιδόσεις των μαθητών/τριών δεν σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με το φύλο αλλά με το βαθμό που έχει κατανοήσει τη μαθηματική έννοια του προβλήματος ο λύτης. Τα συστήματα αναπαραστάσεων αποτελούν σημαντικά εργαλεία της μάθησης και της επίλυσης. Έχουν την ικανότητα να προσφέρουν διάδραση στο μάθημα, να προσαρμόζουν ένα πρόβλημα στην καθημερινή ζωή των μαθητών/τριών και να μετατρέπουν την απόμακρη και ακατανόητη γλώσσα των Μαθηματικών σε απτή και κατανοητή.Σκοπός λοιπόν της συγκεκριμένης εργασίας είναι να ανευρεθούν διαφορετικοί τρόποι διατύπωσης και εικονιστικής αναπαράστασης των προβλημάτων ποσοστού της Στ΄ Δημοτικού. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω δόθηκαν πέντε προβλήματα ποσοστών της Στ΄ Δημοτικού σε φοιτητές και φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Στην έρευνα εξετάστηκε η επιλυτική ικανότητα των συμμετεχόντων σε σχέση με το φύλο τους και τα αναπαραστασιακά συστήματα που προτείνουν σε σχέση επίσης με το φύλο τους. Βρέθηκε ότι το φύλο δεν σχετίζεται σημαντικά με την επιλυτική ικανότητα των φοιτητών/τριών. Επίσης, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων πρότεινε βοηθητικές λεκτικές αναδιατυπώσεις. Οι περισσότεροι άνδρες πρότειναν πληροφοριακές εικόνες ενώ οι περισσότερες γυναίκες διακοσμητικές εικονιστικές αναπαραστάσεις. Τα αποτελέσματα δεν ήταν στατιστικώς σημαντικά.
The scope of this project is to discuss/conclude if genders, considered as distinct biological and social entities, have an effect on the way that the individual perceives the Mathematical science. According to recent studies, there exists such a discrimination, the cause of which is mainly due to socio-cultural factors rather than biological differences. However, there is a certain amount of parents, teachers and managers that are regenerating and passing through generations the stereotypical perception that the male gender is generally “more capable” than the female gender, in many different aspects, including the topic of this Dissertation “Gender and Mathematical Education”. The performance of students is largely related to the understanding of the mathematical meaning of the problem rather than to the gender. Representation systems are an important tool to learning and solving Mathematics. Representations have the ability to provide an interactive lesson, to customize a problem to match the daily life of students and to convert the distant and incomprehensible language of mathematics in tangible and understandable.The purpose of this study is to find better ways of phrasing and imaging percentage problems. Considering the above, students of the University of Aegean were asked to solve and to represent (verbally and imagistically) five specific sixth grade percentage problems. The solving ability of the participants with regard to the gender was examined and the type of representations each gender suggested was analyzed and compared. It was found that sex is not associated significantly with the solving ability of students. Furthermore, the majority of participants suggested ancillary verbal systems. Most men have offered informative images while most women decorative imagistic representations. The results were not statistically significant.

masterThesis

Verbal/syntactic systems (EL)
Εικονιστική αναπαράσταση (EL)
Mathematical education (EL)
Λεκτική αναδιατύπωση (EL)
Imagistic systems (EL)
Μαθηματική εκπαίδευση (EL)
Gender (EL)
Φύλο (EL)


2014


2015-11-19T10:47:11Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.