Φύλο και σχολική διοίκηση : το φαινόμενο της γυάλινης οροφής

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Φύλο και σχολική διοίκηση : το φαινόμενο της γυάλινης οροφής (EL)

Γεροθανάση, Μαρία - Ιωάννης

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Στις διοικήσεις των διαφόρων κοινωνικοοικονομικών τομέων, σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχει μειωμένη συμμετοχή των γυναικών. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και στον εκπαιδευτικό τομέα. Παρόλο που τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχει μια αύξηση του αριθμού των γυναικών στις θέσεις διοίκησης, αυτός συνεχίζει να είναι μικρός, υποδηλώνοντας ότι οι γυναίκες αντιμετωπίζουν μια «γυάλινη οροφή» δυσκολιών, ένα αόρατο δηλαδή όριο που τις εμποδίζει να καταλάβουν τις υψηλές διοικητικές θέσεις.Στην Ελλάδα, τις τελευταίες δεκαετίες, οι γυναίκες εκπαιδευτικοί αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία του εκπαιδευτικού προσωπικού και στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης, χωρίς αυτό να ισχύει και για τη διοίκηση της εκπαίδευσης. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι η διερεύνηση συγκεκριμένων παραγόντων, οι οποίοι μέσα από τη βιβλιογραφική αναδίφηση, φαίνεται ότι επηρεάζουν την ανάπτυξη και τη δυνατότητα εξέλιξης των γυναικών εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις. Η έρευνα διεξήχθη κατά το σχολικό έτος 2013-2014 και ακολουθήθηκε η κατηγοριοποίηση της Αθανασούλα-Ρέππα (2002) όσον αφορά στα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες εκπαιδευτικοί κατά την επαγγελματική τους ανέλιξη, η οποία προτείνει τρεις τύπους:• Προσωπικά-ψυχολογικά• Κοινωνικοπολιτικά-πολιτιστικά• Θεσμικά-οργανωτικά-λειτουργικά. Από τη στατιστική επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι οι σημαντικότεροι λόγοι της χαμηλής εκπροσώπησης των γυναικών σε ανώτερες διοικητικές θέσεις στην εκπαίδευση είναι: η έλλειψη ενδιαφέροντος για διεκδίκηση των θέσεων αυτών, οι οικογενειακές υποχρεώσεις, τα στερεότυπα –προκαταλήψεις σε βάρος της γυναίκας, τα συμβούλια επιλογής που μεροληπτούν υπέρ των ανδρών υποψηφίων και σε μικρότερο βαθμό η απουσία γυναικείων προτύπων διευθυντικών στελεχών
Worldwide at the administrations of various socio-economic sectors, it is generally observed that there is reduced participation of women. The same phenomenon occurs in the educational sector. Although the last decades there has been an increase in the number of women in management positions, this continues to be low, suggesting that women face a "glass ceiling" of difficulties, an invisible boundary that prevents from occupying high administrative positions.In Greece, the last decades, women teachers have been the vast majority of the teaching staff in the first two levels of education, but this not the case as far as the administration of education is concerned.The purpose of this study is to investigate specific factors, according to the references, that appear to influence the potential growth and development of women teachers in administrative positions. The survey was conducted during the 2013-2014 school year and followed the categorization of Athanasoula-Reppa (2002) with regard to the obstacles faced by women teachers in their professional development, who proposes three types:• personal-psychological • socio-cultural • institutional-organizational-functional The statistical processing and analysis of data indicate that the main reasons for the low representation of women in senior management positions in education are: the lack of interest in claiming these posts, family obligations, stereotypical prejudice against women, the boards selection biased in favor of male candidates and to a lesser extent the lack of female model managers.

masterThesis

Γυάλινη οροφή (EL)
School administration (EL)
Glass ceiling (EL)
Σχολική διοίκηση (EL)
Gender (EL)
Φύλο (EL)


2014


2015-11-19T10:47:15Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.