Γυναίκες σε διευθυντικές θέσεις στην εκπαίδευση : υποστηρικτικοί και ανασταλτικοί παράγοντες

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)

Γυναίκες σε διευθυντικές θέσεις στην εκπαίδευση : υποστηρικτικοί και ανασταλτικοί παράγοντες (EL)

Χατζήπαπα, Καλλιόπη-Γεωργία - Ελευθέριος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Στην παρούσα διπλωματική εργασία με την υιοθέτηση της ποιοτικής προσέγγισης διερευνούνται μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων οι αιτίες υπο-αντιπροσώπευσης των γυναικών στην εκπαιδευτική ηγεσία καθώς και οι ανασταλτικοί και υποστηρικτικοί παράγοντες στην ανέλιξή τους. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία και με σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα η εκπαίδευση αποτελεί ένα χώρο κοινωνικών ανισοτήτων που σχετίζονται με το φύλο. Στον χώρο αυτό αν και οι γυναίκες υπερέχουν αριθμητικά από τους άνδρες, ωστόσο δεν καταφέρνουν να ανελιχθούν σε υψηλές διοικητικές θέσεις της εκπαίδευσης. Ως μελέτη περίπτωσης επιλέχθηκε η πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δωδεκανήσου και συγκεκριμένα οι διευθύντριες που το χρονικό διάστημα που διεξαγόταν η έρευνα υπηρετούσαν σε σχολικές μονάδες της Ρόδου. Ερευνήθηκε επίσης η πορεία τους από την επιλογή σπουδών και επαγγέλματος μέχρι την απόφαση να γίνουν διευθύντριες και οι τυχόν συσχετίσεις τους με το φύλο . Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από τις συνεντεύξεις των διευθυντριών κυριότεροι ανασταλτικοί παράγοντες στην ανέλιξη των γυναικών αποτελούν οι οικογενειακές υποχρεώσεις και τα κοινωνικά στερεότυπα για το ρόλο των δύο φύλων, η επιθυμία και η θέληση σε ατομικό επίπεδο των ίδιων των γυναικών καθώς και η διαδικασία επιλογής των διευθυντικών στελεχών που δεν είναι ανεπηρέαστη από συνδικαλιστικά και πολιτικά σχήματα. Βασικότερος υποστηρικτικός αποτελεί η οικογένεια καθώς και το εργασιακό περιβάλλον. Τέλος παρουσιάστηκαν έμμεσες συσχετίσεις με το φύλο όσον αφορά την επιλογή σπουδών και επαγγέλματος

masterThesis

Inhibitors (EL)
Γυάλινη οροφή (EL)
Ανασταλτικοί παράγοντες (EL)
Supportive factors (EL)
Glass ceiling (EL)
Κάθετος επαγγελματικός διαχωρισμός (EL)
Educational leadership (EL)
Εκπαιδευτική ηγεσία (EL)
Gender (EL)
Φύλο (EL)
Υποστηρικτικοί παράγοντες (EL)
Vertical segregation (EL)


2015


2015-11-19T10:47:17Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.