In the present research we will approach the literature and how this can transmit messages in the wide public, reading or not. The emfyles representations are the main subject in parallel interelation with the appointment of way with which the literary books through the various representations of two seces, transmit and record the perceptions, the biases, the stereotypes, the characteristics of society that they deal with. In the course of work, will be analyzed the role of literature and concretely the children's. Are appearred the role of racial representations and the stereotypikes perceptions and the biases that are connected with seces while is commented also the inversion of roles that was realised so much in the society what in the literature. Pennelope Delta and Zorz Sari in their work they offend important questions and through the representations of two seces, they transmit messages. In the work that has been selected they are studied by Pennelope Delta the work Trelantonis, Magkas, In the Secrets of marsh and the time of Boylgaroktonoy and by Zorz Sari the treasure of Bagias, Ninet, the winners and the Narrow shoes, the heroes of also two seces offend questions as the inferior social place of women in the past, the perceptions for the women as landords of also caverns – as soldiers and protectors, the feminist movement etc Deserves reports that through the characters of also two seces, the children learns and is sensitised for their roots, their history, their origin, the relation the two seces, the friendship and the love. The literature, consequently, functions as institution of ideas, values and contributes in the configuration of personality of children.
Στην παρούσα έρευνα θα προσεγγίσουμε τη λογοτεχνία και το πώς αυτή μπορεί να μεταδώσει μηνύματα στο ευρύ κοινό, αναγνωστικό ή μη. Οι έμφυλες αναπαραστάσεις είναι το κύριο θέμα σε παράλληλη συνάρτηση με την ανάδειξη του τρόπου με τον οποίο τα λογοτεχνικά βιβλία μέσα από τις ποικίλες αναπαραστάσεις των δυο φύλων, μεταδίδουν και καταγράφουν τις αντιλήψεις, τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας που πραγματεύονται. Στη πορεία της εργασίας, θα αναλυθεί ο ρόλος της λογοτεχνίας και συγκεκριμένα της παιδικής. Προβάλλεται ο ρόλος των φυλετικών αναπαραστάσεων και οι στερεοτυπικές αντιλήψεις και οι προκαταλήψεις που συνδέονται με τα φύλα ενώ σχολιάζεται και η ανατροπή των ρόλων που πραγματοποιήθηκε τόσο στην κοινωνία όσο και στη λογοτεχνία. Η Πηνελόπη Δέλτα και η Ζωρζ Σαρή στα έργα τους θίγουν σημαντικά ζητήματα και μέσα από τις αναπαραστάσεις των δυο φύλων, μεταδίδουν μηνύματα. Στα έργα που έχουν επιλεχθεί να μελετηθούν από την Πηνελόπη Δέλτα τα έργα Τρελαντώνης, Μάγκας, Στα Μυστικά του βάλτου και Τον καιρό του Βουλγαροκτόνου και από την Ζωρζ Σαρή ο θησαυρός της Βαγίας, Νινέτ, Οι νικητές και τα Στενά παπούτσια, οι ήρωες και των δυο φύλων θίγουν ζητήματα όπως η υποδεέστερη κοινωνική θέση των γυναικών στο παρελθόν, οι αντιλήψεις για τις γυναίκες ως νοικοκυρές και των άντρων – ως στρατιώτες και προστάτες, το φεμινιστικό κίνημα κτλ. Αξίζει να αναφέρουμε πως μέσα από τους χαρακτήρες και των δυο φύλων, τα παιδιά μαθαίνουν και ευαισθητοποιούνται για τις ρίζες τους, την ιστορία τους, την καταγωγή τους, την σχέση των δυο φύλων, την φιλία και τον έρωτα. Η λογοτεχνία, επομένως, λειτουργεί ως φορέας ιδεών, αξιών και συμβάλει στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών.