Ο ρόλος και η ανάγκη επιμόρφωσης των διευθυντών του δημοτικού σχολείου: το παράδειγμα της Εύβοιας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ο ρόλος και η ανάγκη επιμόρφωσης των διευθυντών του δημοτικού σχολείου: το παράδειγμα της Εύβοιας

Πετράκης, Σταύρος

Ταρατόρη, Ελένη

masterThesis

2008
2015-11-19T10:47:20Z


Η εργασία έχει ως στόχο την παρουσίαση του έργου και του ρόλου του Διευθυντή του Δημοτικού σχολείου αλλά και τη διερεύνηση των αναγκών του για επιμόρφωση, όπως τις αντιλαμβάνεται και τις ιεραρχεί όχι μόνο η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα αλλά και το ίδιο το υποκείμενο της έρευνας. Ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου, αποτελεί σημαντικό παράγοντα της σωστής λειτουργίας του σχολείου και καλείται ξεπερνώντας τη γραφειοκρατική – διαχειριστική διάσταση του ρόλου του, να λειτουργήσει ταυτόχρονα ως φορέας αλλαγών, καινοτομιών, διαμορφωτής οράματος, φυσιογνωμίας και κουλτούρας. Η εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά και η συνδιαμόρφωση με το Σύλλογο Διδασκόντων, της εσωτερικής πολιτικής του σχολείου, με στόχο όχι απλά την εξυπηρέτηση των αναγκών των μαθητών για μάθηση και διαπαιδαγώγηση αλλά και την αντιμετώπιση απαιτήσεων που προκύπτουν από το περιβάλλον του σχολείου, αποτελούν βασικά σημεία της δράσης και λειτουργίας του. Οι ατομικές του ικανότητες, η καθοδήγηση όλων των παραγόντων της σχολικής μονάδας με ταυτόχρονη αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων του ρόλου του καθενός, η ικανότητα διεκπεραίωσης διοικητικών και οικονομικών υποθέσεων, η ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων με φορείς αλλά και την τοπική κοινωνία, είναι στοιχεία της παρουσίας της προσωπικότητας και του έργου του Διευθυντή, που αφορούν την αποτελεσματικότητα του σχολείου. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο είναι θεωρητικό και αποτελείται από τρία κεφάλαια, στα οποία επιχειρείται να παρουσιαστεί ο ρόλος, το έργο και οι επιμορφωτικές ανάγκες του Διευθυντή μέσα από την ανάλυση της ελληνικής αλλά και διεθνούς εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Το δεύτερο μέρος είναι εμπειρικό και περιλαμβάνει ενότητες με αναφορές στην αφετηρία για τη διεξαγωγή της μελέτης, τους στόχους και τις προϋποθέσεις της έρευνας, τη μέθοδο και τα εργαλεία της έρευνας, το δείγμα Τέλος μέσα από την επεξεργασία των δεδομένων, τις διατυπώσεις και τα συμπεράσματα καταβάλλεται προσπάθεια, τα αποτελέσματα του τρόπου με τον οποίο οι ίδιοι οι Διευθυντές, αντιλαμβάνονται τις επιμορφωτικές τους ανάγκες να αποτελέσουν προϊόν αξιοποίησης στο σχεδιασμό κατάλληλων επιμορφωτικών προγραμμάτων που θα βοηθήσουν στην αποτελεσματικότερη οργάνωση και διοίκηση των σχολικών μονάδων.


Επιμόρφωση
Training
Headteachers profile
Προφίλ Διευθυντή
Qualificatios
Προσόντα

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.