Η επικοινωνία μέσω υπολογιστή και οι επιδράσεις της στην κοινωνική και ακαδημαϊκή ζωή των φοιτητών/τητριών: έμφυλες διαστάσεις

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η επικοινωνία μέσω υπολογιστή και οι επιδράσεις της στην κοινωνική και ακαδημαϊκή ζωή των φοιτητών/τητριών: έμφυλες διαστάσεις

Βροχαρίδου, Ανατολή - Κυριάκος

Βιτσιλάκη, Χρυσή

masterThesis

2009
2015-11-19T10:47:26Z


Οι φοιτητές/τήτριες είναι οι πιο συχνοί χρήστες της επικοινωνίας μέσω υπολογιστή και τη χρησιμοποιούν για να ικανοποιήσουν ανάγκες, οι οποίες έχουν σχέση με την κοινωνική και ακαδημαϊκή τους ζωή. Ο κύριος ερευνητικός στόχος της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση των έμφυλων διαφοροποιήσεων μεταξύ των φοιτητών/τητριών α) στα κίνητρα, τα οποία συσχετίζονται με την κοινωνική και ακαδημαϊκή ζωή τους, για τη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, της άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων και των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης και β) στις αντίστοιχες επιδράσεις. Η έρευνα βασίστηκε στη θεωρητική προσέγγιση χρήσεων και ικανοποιήσεων και διερεύνησε επίσης τις έμφυλες διαφοροποιήσεις και τις επιδράσεις του ψυχολογικού παράγοντα της μοναξιάς και μερικών κοινωνικών παραγόντων (όπως η ύπαρξη H/Yστο χώρο διαμονής, η πρόσβαση στο διαδίκτυο από το χώρο διαμονής, η προηγούμενη εμπειρία στη χρήση των τριών εφαρμογών και η απόσταση του τόπου φοίτησης από το τόπο μόνιμης κατοικίας) στη συχνότητα της χρήσης των τριών τρόπων επικοινωνίας. Ως μελέτη περίπτωσης επιλέχτηκε η Σχολή Επιστημών της Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος με διανομή ερωτηματολογίου για την συλλογή των δεδομένων της έρευνας. Στην έρευνα συμμετείχαν 195 φοιτητές/τήτριες (110 φοιτητές και 85 φοιτήτριες) των τριών πανεπιστημιακών τμημάτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως δεν υπάρχουν έμφυλες διαφοροποιήσεις ως προς τα κίνητρα, τα οποία έχουν σχέση με την κοινωνική ζωή των φοιτητών/τητριών, για την χρήση των τριών εφαρμογών. Έμφυλες διαφοροποιήσεις βρέθηκαν στα κίνητρα, τα οποία έχουν σχέση με την ακαδημαϊκή ζωή των σπουδαστών. Οι φοιτητές δήλωσαν περισσότερα κίνητρα, τα οποία έχουν σχέση με την ακαδημαϊκή ζωή τους, για τη χρήση της εφαρμογής της άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων και των ιστοσελίδων κοινωνική δικτύωσης. Λαμβάνοντας υπόψη τα χαμηλά επίπεδα που βιώνουν στην ένταση του αισθήματος μοναξιάς, στις επιδράσεις της χρήσης των τριών εφαρμογών προβλέπονται να είναι θετικές στην ακαδημαϊκή και κοινωνική ζωή των φοιτητών/τητριών. Έμφυλες διαφοροποιήσεις προβλέπονται για τις επιδράσεις της εφαρμογής της άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων και των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Δεδομένου ότι οι φοιτητές είναι συχνότεροι χρήστες της άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων από τις φοιτήτριες και η συχνότητα χρήσης της συγκεκριμένης εφαρμογής συσχετίζεται θετικά με την προηγούμενη εμπειρία, η οποία είναι μεγαλύτερη στους φοιτητές αναμένονται περισσότερες θετικές επιδράσεις από τη χρήση της άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων στην κοινωνική και ακαδημαϊκή ζωή των ανδρών σπουδαστών. Επίσης, προβλέπονται περισσότερες θετικές επιδράσεις στην ακαδημαϊκή ζωή των φοιτητών από τη χρήση των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης.


Επικοινωνια μέσω υπολογιστή
Students
Κοινωνικό φύλο
Gender
Φοιτητές
Computer mediated communication

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.