Η ηγεσία στο σύγχρονο σχολείο: μια βιβλιογραφική επισκόπηση

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η ηγεσία στο σύγχρονο σχολείο: μια βιβλιογραφική επισκόπηση

ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ, ΜΙΧΑΗΛ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Χατζηγεωργίου, Ιωάννης

masterThesis

2012
2015-11-19T10:48:42Z


This present work attempts to trace how school leadership is exercised and record its effects in the functioning in modern public schools, through out an extensive literary review.The work is developed into 3 chapters.The first chapter discusses the concept of school management, the principles which govern it, the most significant theories of administration and the relationship of gender and management.The second chapter deals with the concept of school leadership, the basic styles of leadership that are derived from the major theories and models of leadership, the relationship of management and leadership and its basic parameters of the educational leadership. The third chapter describes the position of the principal in the Greek educational system and the restrictions on his work according to the Greek educational reality, his role in the effective administration of a school, the main factors of efficiency and finally the characteristics and skills of an effective principal.
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει τον τρόπο που ασκείται η σχολική ηγεσία και να καταγράψει την επίδρασή της στη λειτουργία του σύγχρονου δημόσιου σχολείου, μέσω μιας εκτεταμένης βιβλιογραφικής επισκόπησης.Η εργασία αναπτύσσεται σε 3 κεφάλαια.Tο 1ο κεφάλαιο πραγματεύεται την έννοια της σχολικής διοίκησης, τις αρχές που τη διέπουν, τις σημαντικότερες θεωρίες διοίκησης και τη σχέση φύλου και διοίκησης.Tο 2ο κεφάλαιο ασχολείται με την έννοια της σχολικής ηγεσίας, τα βασικά στυλ ηγετικής συμπεριφοράς που προκύπτουν από τις σημαντικότερες θεωρίες και τα μοντέλα ηγεσίας, τη σχέση διοίκησης και ηγεσίας και τις βασικές παραμέτρους της εκπαιδευτικής ηγεσίας.Tο 3ο κεφάλαιο περιγράφει τη θέση του διευθυντή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τους περιορισμούς στο έργο του σύμφωνα με την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, το ρόλο του στην αποτελεσματική διοίκηση ενός σχολείου, τους κυριότερους παράγοντες αποτελεσματικότητας και τέλος τα χαρακτηριστικά και τις δεξιότητες του αποτελεσματικού διευθυντή.


Διοίκηση
Leadership
Αdministration
Ηγεσία
Management

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.