Αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη: η αποτελεσματικότητα της επιμόρφωσης και η συμβολή της στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Α/θμια εκπαίδευση στο Ν.Ημαθίας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη: η αποτελεσματικότητα της επιμόρφωσης και η συμβολή της στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Α/θμια εκπαίδευση στο Ν.Ημαθίας (EL)

Μήτκας, Κυριάκος - Δημήτριος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Η διαρκής προσπάθεια αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η ανάγκη εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος βρίσκονται τα τελευταία χρόνια στο επίκεντρο της πολιτείας και της κοινωνίας. Η ενσωμάτωση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση αλλάζουν τη δομή και την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος. Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν το βασικό εργαλείο στην εξυπηρέτηση των στόχων του «Νέου Σχολείου» και της μετάβασης στην «Ψηφιακή τάξη». Η ουσιαστική παιδαγωγική αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη, έχει ως στόχο τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας αλλά και τη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας. Βασική προϋπόθεση για την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης αποτελεί η διαρκής και συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές τους ανάγκες στη χρήση και τους τρόπους αξιοποίησης και ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη διδακτική διαδικασία. Ο βασικός σκοπός της έρευνάς μας ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της επιμορφωτικής πράξης «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδακτική πράξη», καθώς και η συμβολή της στην παιδαγωγική αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στην διδακτική πράξη από τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας Εκπαίδευσης που επιμορφώθηκαν στα ΚΣΕ του Ν. Ημαθίας, Η αξιολόγηση του επιμορφωτικού προγράμματος βασίστηκε στα 4 πρώτα επίπεδα του μοντέλου αξιολόγησης επιμορφωτικών προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, που προτείνεται από τον Thomas R. Guskey. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη διεξαγωγή ατομικών συνεντεύξεων αλλά και με τη χρήση ανώνυμων ερωτηματολογίων. Το πρόγραμμα επιμόρφωσης χαρακτηρίζεται ως αποτελεσματικό, καθώς ικανοποιούνται και τα 4 επίπεδα αξιολόγησης του Guskey. Επίσης συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη από τους εκπαιδευτικούς που επιμορφώθηκαν. Οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν και η υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε επίπεδο σχολικής μονάδος, για την δημιουργία των απαραιτήτων προϋποθέσεων για την ένταξη των ΤΠΕ, αποτελούν καθοριστικό παράγοντα ουσιαστικής ένταξης των ΤΠΕ στην διδακτική πράξη. Τα πορίσματα της έρευνας είναι ενδεικτικά και όχι γενικεύσιμα σε όλο τον πληθυσμό στόχο.

masterThesis

Παιδαγωγική αξιοποίηση (EL)
Teacher training (EL)
Τεχνολογίες των πληροφοριών και επικοινωνιών (EL)
ΤΠΕ (EL)
Αποτελεσματικότητα και αξιολόγηση επιμορφωτικών προγραμμάτων (EL)
Effectiveness and evaluation of training programs (EL)
Pedagogical use (EL)
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών (EL)
Information and Communication Technology (EL)
ICT (EL)
Διδακτική πράξη (EL)
Teaching practice (EL)


2011


2015-11-19T10:49:08Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.