Εκπαιδευτική ηγεσία και πολυπολιτισμικότητα : μελέτη περίπτωσης στα σχολεία δευτεροβάθμιας επαίδευσης του νομού Λάρισας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Εκπαιδευτική ηγεσία και πολυπολιτισμικότητα : μελέτη περίπτωσης στα σχολεία δευτεροβάθμιας επαίδευσης του νομού Λάρισας (EL)

Αδάμος, Δημήτριος - Γεώργιος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η προσέγγιση της πολυπολιτισμικής πραγματικότητας μέσα από την οπτική της εκπαιδευτικής ηγεσίας, πραγματοποιώντας έρευνα πεδίου σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Η εργασία, χρησιμοποιώντας ποσοτικές μεθόδους ανάλυσης με δείγμα 130 Διευθυντών και Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Λάρισας, καταγράφει τις απόψεις των μεσαίων στελεχών της εκπαίδευσης αναφορικά με ένα ευρύ φάσμα της θεματικής που τα πεδία της πολυπολιτισμικότητας και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης περιλαμβάνουν, δίνοντας έμφαση στον ρόλο που τα ίδια τα ηγετικά στελέχη διαδραματίζουν στην εκπλήρωση των βασικών στόχων της Πολιτείας για την παροχή ισότιμων ευκαιριών μόρφωσης σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την εθνική τους καταγωγή και το πολιτισμικό τους υπόβαθρο. Στις σελίδες της διπλωματικής εργασίας αναλύονται οι μετασχηματισμοί από τους οποίους θα πρέπει να διέλθει η διοικητική πρακτική προκειμένου να υποστηρίξει τα σύγχρονα πολυπολιτισμικά παιδαγωγικά περιβάλλοντα των σχολικών μονάδων μέσης εκπαίδευσης και επισημαίνονται οι δυσκολίες που προκύπτουν κατά την προσαρμογή αυτή. Η διπλωματική εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη: το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τις θεωρητικές προσεγγίσεις για τη συσχέτιση μεταξύ της πολυπολιτισμικότητας και της εκπαιδευτικής ηγεσίας, πραγματοποιώντας ανασκόπηση της σχετικής με το πάντρεμα των δύο όρων βιβλιογραφίας, ενώ στο δεύτερο μέρος ακολουθεί η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας πεδίου και η εξαγωγή των συμπερασμάτων της εργασίας. Το βασικό πόρισμα που προκύπτει αφορά την κρισιμότητα που έχει η διοίκησης της σχολικής μονάδας στην εξασφάλιση ενός υγιούς και γόνιμου παιδαγωγικού πλαισίου που θα σέβεται και θα προασπίζεται τα διαφορετικά πολιτισμικά κεφάλαια που συνυπάρχουν σε αυτή και την εν γένει επάρκεια που εμφανίζουν τα ηγετικά στελέχη αναφορικά με το καθήκον τους αυτό.
This thesis attempts to approach the multicultural reality through the perspective of educational leadership, conducting field research at school level. Using quantitative analysis methods with a sample of 130 principals and sub-directors of secondary schools in the prefecture of Larissa, we expose the viewpoints of middle management agents regarding a wide range of thematic fields that multiculturalism and intercultural education include, emphasizing the role those leaders play in meeting State’s key objectives to provide equal educational opportunities to all students, regardless of their ethnic and cultural background. Throughout the thesis, the transformations administrative practice must undergo to support the multicultural educational environments of modern schools are analyzed and the difficulties that arise during this adjustment are highlighted. The thesis is divided into two parts: the first part presents the theoretical background of the relationship between multiculturalism and educational leadership and provides a review of the relevant literature. The second part presents an extensive analysis of the results the field research yielded, drawing the conclusions of the thesis. The main conclusion of this thesis stresses the significant role of the educational leadership at school level towards the insurance of a healthy and fruitful pedagogical framework that respects and protects the different cultural contexts coexisting at schools, as well as the educational leaders’ overall adequacy on such matters.

masterThesis

Πολυπολιτισμικότητα (EL)
Multiculturalism (EL)
Leadership (EL)
Υποδιευθυντής (EL)
Διευθυντής (EL)
Multicultural education (EL)
School administration (EL)
Ηγεσία (EL)
Διαπολιτισμική εκπαίδευση (EL)
Σχολική διοίκηση (EL)
Deputy director (EL)
Principal (EL)


2014


2015-11-19T10:49:08Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.