Η σημασία της επικοινωνίας νηπιαγωγείου και οικογένειας και η γονεϊκή εμπλοκή στο χώρο του νηπιαγωγείου.

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Η σημασία της επικοινωνίας νηπιαγωγείου και οικογένειας και η γονεϊκή εμπλοκή στο χώρο του νηπιαγωγείου. (EL)

Κλημάνογλου, Σοφία - Θεολόγος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

In the present essay we attempt to study the meaning of the communication between kindergarten and family and also the parental involvement in the pre - school education area.We constructed and administered questionnaires to the parents of seven kindergartens in the area of Piraeus. We also interviewed five teachers who work in other kindergartens.The analysis of the results showed that 81% has a very good relationship with their kid’s teacher, 38% are informed by him or her twice a month about kid’s progress and behavior.In addition 86,7% of them, go and meet the teacher when this is asked by the teacher in order to be informed by him or her about their kid’s progress.Also 78,1% of the parents feel very comfortable to discuss their kid’s matters with the teacher and 80% of them definitely believes that the teacher takes good care of their child.Now as the interview is concerned, the teachers are satisfied with the parents’ presence in whatever has to do with their attitude in various school activities. Teachers admit that whenever parents are asked to participate in school matters or to give their assistance, they do it with pleasure. Teachers try to find ways to communicate with their pupils’ families and that is happened with many ways such as phone calls, letter, announcement boarder except e-mails.Our proposal is to try to find both sides more common things to do together and try to participate in training seminars and lectures for better relationship and cooperation. Also in all this involvement we have to invite the local community which has the ability to solve many difficulties and offer its services to the children, school and the family.
Το παιδί από τα πρώτα χρόνια της ζωής του μαθαίνει να ζει και να κινείται μεταξύ δύο συστημάτων τα οποία αλληλοεξαρτώνται και αλληλοεπηρεάζονται μεταξύ τους.( Κοντάκος, 2013). Αυτά δεν είναι άλλα από την οικογένεια και το σχολείο. Είναι κοινά αποδεκτό ότι το σχολείο είναι μετά την οικογένεια το πιο σημαντικό κομμάτι της ζωής του και με τη βοήθειά του, το παιδί αναπτύσσει τον γνωστικό αλλά και τον κοινωνικο-συναισθηματικό του τομέα. Η εκπαίδευση στο σχολείο μπορεί να αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της μάθησης που προσλαμβάνει το παιδί όμως δεν είναι η μόνη του πηγή. Οι γονείς του στο σπίτι αποτελούν ένα μεγάλο και σπουδαίο τμήμα της γενικότερης μάθησής του. Δεν είναι τυχαίο ότι το παιδί κατά την είσοδό του στο σχολείο έχει ήδη διαμορφώσει ένα πλαίσιο αξιών και ένα πρότυπο διαπροσωπικών σχέσεων λόγω των ερεθισμάτων του από την ίδια του την οικογένεια.Το οικογενειακό περιβάλλον πραγματοποιεί πολλές και διάφορες λειτουργίες για τα μέλη του, όπως είναι πρότυπα συμπεριφοράς, αξίες, και διάφορες στάσεις και πεποιθήσεις. Επιδρά καταλυτικά τόσο στην γνωστική όσο στην συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη και καλλιέργεια του παιδιού, καθώς ας μην ξεχνάμε το γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα.Βάσει ερευνών, η οικογένεια εξακολουθεί να αποτελεί ακόμη και στις μέρες μας τον κύριο φορέα μορφοποίησης του παιδιού (Μπαμπάλης, 2005α). Σύμφωνα με τη Μυλωνάκου - Κεκέ (2009), η οικογένεια επιδρά στη διαμόρφωση της σχέσης του/της μαθητή/τριας με το σχολικό σύστημα, επηρεάζοντας το σύνολο της σχολικής του ζωής. Επίσης κατά τον Πυργιωτάκη (2001) η οικογένεια, αποτελεί για το παιδί το πρώτο «άτυπο» σχολείο επιδρώντας καθοριστικά στην γλωσσική του ανάπτυξη αλλά και στη δημιουργία ή μη κινήτρων επιτυχίας.Η πολύπλευρη ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού αποτελούν άμεση προτεραιότητα και για τα δύο αυτά συστήματα, τόσο το σχολείο όσο και την οικογένεια. Αυτοί οι στόχοι μπορούν πιο εύκολα να πραγματοποιηθούν όταν υπάρχει κλίμα επικοινωνίας και συνεργασίας και από τις δύο αυτές πλευρές. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύς λόγος αλλά και πολλές έρευνες με σκοπό την εύρεση των καλύτερων και αποτελεσματικότερων τρόπων της μεταξύ τους προσέγγισης και επικοινωνίας με σκοπό την ανάπτυξη και βελτίωση αυτής της σχέσης .Κατά την Πασιαρλή (2000), η συνεργασία σχολείου οικογένειας αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους παράγοντες που χαρακτηρίζουν ένα σχολείο αποτελεσματικό και ποιοτικό στο οποίο παρέχεται ισότιμη εκπαίδευση.Ιδιαίτερα σημαντική και καθοριστική φαίνεται να είναι η συνεργασία και επικοινωνία που αναπτύσσεται μεταξύ γονιών και εκπαιδευτικών στην προσχολική ηλικία, μιας και για τα νήπια το νηπιαγωγείο αποτελεί το πρώτο εξωοικογενειακό περιβάλλον στο οποίο το παιδί καλείται να ενταχθεί και να προσαρμοσθεί, για πρώτη φορά. Κατά τον (Pianta, 1999)όσο πιο καλή συνεργασία υπάρχει μεταξύ οικογένειας και νηπιαγωγείου τόσο πιο επιτυχημένη είναι η προσπάθεια των παιδιών κατά τη φοίτησή τους στο νηπιαγωγείο.Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την διερεύνηση της σημασίας της επικοινωνίας μεταξύ οικογένειας και σχολείου και της γονεϊκής εμπλοκής στο χώρο του νηπιαγωγείου.ΣΚΟΠΟΣ. Η εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει το βαθμό και τους τρόπους επικοινωνίας μεταξύ γονέων και νηπιαγωγών αλλά και να εξετάσει τις απόψεις τόσο των γονέων όσο και των ίδιων των νηπιαγωγών σχετικά με α) το είδος της επικοινωνίας, συνεργασίας και γονεϊκής εμπλοκής, β) τους παράγοντες που επιδρούν στην μεταξύ τους επικοινωνία και συνεργασία και γ) τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στη γενικότερη επαφή τους και οι δύο εμπλεκόμενες πλευρές.Ειδικότερα θα διερευνηθούν: Οι απόψεις των γονέων για το είδος και το βαθμό επικοινωνίας τους με τους/τις νηπιαγωγούς

masterThesis

Γονεϊκή εμπλοκή (EL)
Parental involvement (EL)
Νηπιαγωγείο (EL)
Family (EL)
Kindergarten (EL)
Επικοινωνία (EL)
Οικογένεια (EL)
Communication (EL)


2014


2015-11-19T10:49:09Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.