Ο ηγετικός ρόλος του διευθυντή ως παράγοντας διαμόρφωσης του σχολικού κλίματος

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Ο ηγετικός ρόλος του διευθυντή ως παράγοντας διαμόρφωσης του σχολικού κλίματος (EL)

Κολέρδα, Σουλτάνα - Κωνσταντίνος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Κάθε σχολική μονάδα, ως μια πολύπλοκη και δυναμική κοινότητα μάθησης, μεριμνά για την αποτελεσματική λειτουργία της, επιδιώκοντας την επίτευξη των στόχων της, έτσι όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί από τις εκάστοτε εκπαιδευτικές πολιτικές. Η αποτελεσματικότητά της, σύμφωνα με την έρευνα και τη θεωρία, αποτελεί συνισταμένη κάποιων κοινών παραγόντων, που της προσδίδουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, καθώς παρατηρείται σ’ αυτή μια συνεχής αλλαγή και βελτίωση. Ανάμεσα σ’ αυτούς, ιδιαίτερα ξεχωριστή σημασία και σπουδαιότητα έχει η ύπαρξη θετικού σχολικού κλίματος, όπως αυτό διαμορφώνεται από την άσκηση του ηγετικού ρόλου του διευθυντή. Αυτός με τη συμπεριφορά και τη δράση του εμψυχώνει, εμπνέει και μεταδίδει στους εκπαιδευτικούς το όραμα του για την ανάπτυξη της σχολικής μονάδας, παρακινώντας τους να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την επίτευξη των στόχων τους και να μεγιστοποιήσουν έτσι την επαγγελματική τους ικανοποίηση. Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, στην παρούσα εργασία διερευνούμε, μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, το βαθμό στον οποίο οι διευθυντές των σχολικών μονάδων, ασκώντας ηγετικά το ρόλο τους, συμβάλλουν στη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος, απαραίτητης προϋπόθεσης για την ανάπτυξη και τη βελτίωση του οργανισμού.
Each school unit, as a complex and dynamic learning community, cares for its effective operation pursuing the achievement of its goals, just like they have been formed by the current educational policies. Its effectiveness, according to the research and the theory, constitutes the resultant of some common factors that give it special characteristics, since a constant alteration and improvement are observed. Among these, especially unique importance and significance is given to the existence of the positive school climate, as it is formed by the implementation of the principal’s leader role. With his behavior and actions he encourages, inspires and imparts teachers his vision for the development of the school unit, inciting them to undertake initiatives for the achievement of their goals and maximize their professional satisfaction. Taking all these into consideration, in the present dissertation we research, through the opinions of the teachers in the primary education in West Thessaloniki, the extent to which the principals of the school units, exercising their leader role, contribute to the creation of the positive school climate, a prerequisite for the development and the improvement of the institution.

masterThesis

Leader (EL)
Ηγεσία (EL)
Διευθυνττής (EL)
Σχολικό κλίμα (EL)
School climate (EL)
Principal (EL)


2014


2015-11-19T10:49:11Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.