Διαπολιτισμική παιδαγωγική: καινοτόμες δράσεις στην εκπαίδευση: αντιλήψεις των εκπαιδευτικών

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

Διαπολιτισμική παιδαγωγική: καινοτόμες δράσεις στην εκπαίδευση: αντιλήψεις των εκπαιδευτικών (EL)

Παπαδοπούλου, Αριστέα

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Αντικείμενο της εργασίας είναι οι καινοτόμες δράσεις στην Ελληνική εκπαίδευση, μέσω της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Στο πρώτο μέρος γίνεται αναφορά στη διαπολιτισμική παιδαγωγική τον 21ο αιώνα, καταγράφεται η διαπολιτισμικότητα ως ιστορικό φαινόμενο, οι παιδαγωγικές αντιλήψεις στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες, καθώς επίσης και η αναγκαιότητα διαμόρφωσης ενός νέου πλαισίου διαπολιτισμικής παιδαγωγικής. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η διαπολιτισμική παιδαγωγική στην Ελλάδα και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών. Γίνεται καταγραφή της Ελληνικής πολιτικής στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, τονίζεται η αναγκαιότητα της στη σύγχρονη Ελληνική κοινωνία, στην εκπαίδευση αλλοδαπών, παλινοστούντων μαθητών, τσγανοπαίδων καθώς και στην παιδεία των ομογενών. Δίνεται έμφαση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής ως μέσο διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και γίνεται αναφορά στα δύο καινοτόμα προγράμματα: της Ολυμπιακής Παιδείας και του Καλλιπάτειρα. Παρατίθεται η έρευνα για την καταγραφή των αντιλήψεων, των θέσεων και των πεποιθήσεων εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής με εμπειρία σε διαπολιτισμικές δράσεις, μετά τη επιμόρφωσή τους σε θέματα σχετικά με τους τομείς της πολυπολιτισμικής πραγματικότητας του σημερινού σχολείου. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας παρουσιάζεται η υψηλή ευαισθητοποίηση τους απέναντι σε αυτά και η πίστη τους στην αξία της εκπαιδευτικής διαδικασίας γαι την επίλυση τυχόν προβλημάτων που προκύπτουν από τη συνύπαρξη διαφορετικών πολιτισμών στην τάξη.

masterThesis

Φυσική αγωγή (EL)
Multicultural education (EL)
Πoλυπολιτισμική εκπαίδευση (EL)
Physical education (EL)
Μοντέλα διδασκαλίας (EL)
Teaching models (EL)


2007


2015-11-19T10:49:11Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.