Διοίκηση διαδικτυακών κοινοτήτων πρακτικής και μάθησης : ο ρόλος του διευκολυντή/συντονιστή

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2014 (EN)

Διοίκηση διαδικτυακών κοινοτήτων πρακτικής και μάθησης : ο ρόλος του διευκολυντή/συντονιστή (EL)

Βουλγαρίδου, Ιωάννα - Παναγιώτης

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Up to date online technologies make possible applications that until recently seemed impossible, as well as new types of interactions that redefine the content of distance learning. In this context appear new pedagogical models, including communities of practice with corresponding pedagogical strategies. The present study describes the case study of an Online Community of Practice (OCP) that runned within a university course in a mixed model of e-learning. The design and management of the community combines the pedagogical design of Dabbagh (2005) with the integrated life cycle model on online community success (Iriberri & Leroy, 2009). The study of the combination of the theoretically documented pedagogical design and the life cycle of communities as a management model that takes into account specific success factors as well as the way they are applied in a mixed e-learning is of special interest in the current study. Results revealed that OCP was very successful, as it ensured the active participation of its member troughout the duration of its function. Furthermore, the case of a special educational situation is presented, regarding the combination of online and face to face meetings for the learners. This study lays the foundation for the development of Online Communities of Practice in mixed e-learning.
Οι σύγχρονες διαδικτυακές τεχνολογίες καθιστούν εφικτές εφαρμογές που πρόσφατα σχετικά φάνταζαν αδύνατες καθώς και νέα είδη αλληλεπιδράσεων που επαναπροσδιορίζουν το περιεχόμενο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό νέα παιδαγωγικά μοντέλα εμφανίζονται, όπως οι κοινότητες πρακτικής, με αντίστοιχες παιδαγωγικές στρατηγικές. Στην παρούσα εργασία περιγράφεται η μελέτη της περίπτωσης μιας Διαδικτυακής Κοινότητας Πρακτικής (ΔΚΠ) που λειτούργησε στα πλαίσια ενός ακαδημαϊκού μαθήματος σε ένα μεικτό μοντέλο e-learning. Ο σχεδιασμός και η διαχείριση της κοίνοτητας συνδυάζει το πλαίσιο παιδαγωγικού σχεδιασμού της Dabbagh (2005) με το ολοκληρωμένο μοντέλο διαχείρισης του κύκλου ζωής της κοινότητας των Irribery και Leroy (2009). Η μελέτη του συνδυασμού του θεωρητικά τεκμηριωμένου παιδαγωγικού σχεδιασμού και του κύκλου ζωής των κοινοτήτων, ως μοντέλου διαχείρισης που λαμβάνει υπόψη ερευνητικά τεκμηριωμένους παράγοντες επιτυχίας, καθώς και ο τρόπος εφαρμογής τους σε μεικτό e-learning αποτελεί το ενδιαφέρον της παρούσας έρευνας. Από τα αποτελέσματα διαφάνηκε πως η ΔΚΠ ήταν ιδιαίτερα επιτυχής καθώς εξασφάλισε την ενεργό συμμετοχή των μελών καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας της. Επιπλέον, παουρσίαζεται η περίπτωση μιας ιδιαίτερης εκπαιδευτικής κατάστησης που αφορά σε συνδυασμό διαδικτυακών και δια ζώσης συναντήσεων των εκπαιδευομένων. Η εργασία θέτει τα θεμέλια για την ανάπτυξη διαδικτυακών κοινοτήτων πρακτικής σε μεικτά περιβάλλοντα e-learning.

masterThesis

Διαχείριση κοινοτήτων (EL)
Διαδικτυακές κοινότητες πρακτικής (EL)
Model of life cycle (EL)
Educational design (EL)
Online communities of practice (EL)
Communities' management (EL)
Εκπαιδευτικός σχεδιασμός (EL)
Μοντέλο του κύκλου ζωής (EL)


2014


2015-11-19T10:49:12Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)