Διερεύνηση του ρόλου του διευθυντή σχολικής μονάδας στη συνεργασία σχολείου - οικογένειας : συγκριτική μελέτη σε διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Διερεύνηση του ρόλου του διευθυντή σχολικής μονάδας στη συνεργασία σχολείου - οικογένειας : συγκριτική μελέτη σε διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (EL)

Κεφαλαδέλλη, Βασιλική - Παναγιώτης

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών αναφορικά με το ρόλο τους στην επικοινωνία σχολείου και οικογένειας και η διεξαγωγή συγκριτικής μελέτης σε διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πάνω στο θέμα αυτό. Οι βασικοί στόχοι αναφέρονται στη διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την οριοθέτηση των καθηκόντων των διευθυντών στα σχολεία αναφορικά με θέματα επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, τις αιτίες της ελλιπούς επικοινωνίας γονέων και σχολείου, τους επικοινωνιακούς τρόπους προσέγγισης των δραστήριων γονέων, τους τρόπους αντιμετώπισης των συγκρούσεων μεταξύ γονέων και σχολείου, τις πρακτικές επικοινωνίας και συνεργασίας των γονέων με το σχολείο, τους παράγοντες που θα συντελέσουν στην καλύτερη συνεργασία των γονέων με το σχολείο. Επίσης, ως βασικοί στόχοι τέθηκαν η συγκριτική μελέτη των παραπάνω απόψεων των διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με βάση το φύλο τους, την ηλικία τους, την εμπειρία τους σε διευθυντικές θέσεις και η συσχέτιση μεταξύ των απόψεων των διευθυντών σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την οριοθέτηση των καθηκόντων των διευθυντών στα σχολεία αναφορικά με θέματα επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, τις αιτίες της ελλιπούς επικοινωνίας γονέων και σχολείου, τους επικοινωνιακούς τρόπους προσέγγισης των δραστήριων γονέων, τους τρόπους αντιμετώπισης των συγκρούσεων μεταξύ γονέων και σχολείου, τις πρακτικές επικοινωνίας και συνεργασίας των γονέων με το σχολείο, τους παράγοντες που θα συντελέσουν στην καλύτερη συνεργασία των γονέων με το σχολείο.Στο πρώτο μέρος της εργασίας παρατίθεται το θεωρητικό πλαίσιο της μελέτης. Πιο συγκεκριμένα:Στο πρώτο κεφάλαιο, το οποίο αναφέρεται στην προβληματική της έρευνας, διατυπώνονται το πρόβλημα, οι σκοποί και οι στόχοι της έρευνας και τα ερευνητικά ερωτήματα και γίνονται οι απαραίτητες εννοιολογικές οριοθετήσεις.Στο δεύτερο κεφάλαιο σκιαγραφείται το προφίλ του σύγχρονου σχολικού διευθυντή, τονίζεται η σπουδαιότητα του θεσμού της σχολικής διεύθυνσης, καθορίζοναι το έργο και τα καθήκοντα του διευθυντή σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αναδεικνύονται τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού διευθυντή.Στο τρίτο κεφάλαιο τονίζεται η αναγκαιότητα συνεργασίας σχολείου και οικογένειας, παρουσιάζεται ο ρόλος του Συλλόγου Γονέων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρατίθενται οι θεωρίες και τα μοντέλα επικοινωνίας σχολείου και οικογένειας, οι τρόποι συνεργασίας καθώς και οι παράγοντες που επηρεάζουν τη συνεργασία του σχολείου με τις οικογένειες των μαθητών.Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται μια επισκόπηση των ερευνών για τις απόψεις των διευθυντών σχολικών μονάδων ως προς το ρόλο τους στην επικοινωνία σχολείου και οικογένειας. Τονίζεται η συμβολή του ηγέτη-διευθυντή στη διαμόρφωση σχολικού κλίματος, παρουσιάζονται οι πρακτικές και οι μορφές επικοινωνίας και συνεργασίας του αποτελεσματικού διευθυντή με τις οικογένειες των μαθητών και η χρήση αποτελεσματικών τεχνικών αντιμετώπισης συγκρούσεων.Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η έρευνα ως εξής: Στο πέμπτο κεφάλαιο παρατίθενται η αναγκαιότητα, η σπουδαιότητατης έρευνας, ο σκοπός και οι στόχοι της, τα ερευνητικά ερωτήματα, το μέσο συλλογής δεδομένων, η διαδικασία δοκιμαστικής χορήγησης του μέσου, το προφίλ του δείγματος της έρευνας.Στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται τα στοιχεία συνεργασίας σχολείου και οικογένειας από τις απαντήσεις των διευθυντών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ως προς την ελλιπή επικοινωνία σχολείου και γονέων, τους τρόπους προσέγγισης των δραστήριων γονέων, τους τρόπους αντιμετώπισης των συγκρούσεων μεταξύ σχολείου και γονέων, τις πρακτικές επικοινωνίας και συνεργασίας των γονέων με το σχολείο και τους παράγοντες που θα συντελέσουν στην καλύτερη συνεργασία των γονέων με το σχολείο.Στο έβδομο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας μέσω αξιολόγησης συσχετίσεων. Παρατίθενται συσχετίσεις απαντήσεων διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες αναφέρονται στις διαφορές μεταξύ διευθυντών/-τριών με βάση το φύλο τους και τα έτη υπηρεσίας σε διευθυντική θέση.Στο όγδοο κεφάλαιο ακολουθούν η συζήτηση, τα συμπεράσματα και οι προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.Η μελέτη ολοκληρώνεται με την παράθεση της βιβλιογραφίας (ελληνόγλωσσης, ξενόγλωσσης, Νόμοι και Υπουργικές Αποφάσεις) και τρία παραρτήματα στα οποία περιλαμβάνονται τα γραφήματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το ερωτηματολόγιο.
The purpose of this study is to explore the views of school managers regarding their role in school and family communication and to conduct a comparative study on this issue in Primary and Secondary education.The first chapter deals with the problematic aspect of the research. the problems, the aims and the objectives and the research questions are formulated and the necessary conceptual delimitations are set. I n the second chapter the profile of the modern school director is outlined, his/her work and responsibilities are defined as well as the characteristics of an effective manager in general. In the third chapter highlights the necessity of cooperation between schools and families is stressed and the role of the Parents Association in Primary and Secondary education is presented. The theories and the models of communication between school and family are indicated as well as ways of cooperation and the factors that influence the good fellowship between them. In the fourth chapter a review of the research concerning the managers’ point of view about the role in school - family communication takes place. The contribution of a leader-manager in the forming of a healthy school environment is stressed and the methods and forms of communication and collaboration of an effective manager with the students' families and the use of effective techniques of dealing with conflicts are presented.In the fifth chapter the necessity and the importance of research, its aims and goals, the research questions, the means of collecting data, the procedure of an experimental granting of the means and the profile of the survey sample are listed. The sixth chapter presents the results of research. In the seventh chapter the results of the research through correlation evaluation are introduced. Correlated responses of Primary and Secondary differences betweenthem based on their gender. Finally, the discussion, the conclusions and the suggestions for further research follow in the eighth chapter.The study is completed with a listing of foreign bibliography and three annexes including the graphs of Primary and Secondary Education as well as and the questionnaire.

masterThesis

School (EL)
Διευθυντής (EL)
Collaboration (EL)
Σχολείο (EL)
Συνεργασία (EL)
Family (EL)
Επικοινωνία (EL)
Manager (EL)
Οικογένεια (EL)
Communication (EL)


2014


2015-11-19T10:49:13Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.