Αξιολόγηση εκπαιδευτικών πληροφορικής : συγκριτική μελέτη απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών πληροφορικής : συγκριτική μελέτη απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (EL)

Κολοκοτρώνης, Δημήτριος - Ηρακλής

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στη χώρα μας έχει περάσει ιστορικά από διάφορα στάδια, τα τελευταία 30 τουλάχιστον χρόνια είναι ανύπαρκτη. Στις μέρες μας έχει ήδη ξεκινήσει η εφαρμογή ενός Π.Δ. (152/2013) για το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας Πληροφορικής διαθέτουν κάποια ιδιαίτερα στοιχεία μέσα στον εκπαιδευτικό χώρο: είναι νεαρής συνήθως ηλικίας, με τεχνοκρατική μερικές φορές αντίληψη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αρκετές φορές με μεταπτυχιακές σπουδές. Επίσης, πιθανόν κάποιοι να θεωρούν ότι τα κριτήρια αξιολόγησης που προτείνονται από το Π.Δ. δεν είναι εξειδικευμένα για εκπαιδευτικούς της πληροφορικής. Η διερεύνηση των απόψεων τους για το θέμα της αξιολόγησης και του Π.Δ. 152/2013 αποτέλεσε ένα πρωτότυπο και ενδιαφέρον πεδίο έρευνας.Στην έρευνα αυτή, που έγινε τον Ιούνιο του 2014 μέσω συμπλήρωσης ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, συμμετείχαν 141 εκπαιδευτικοί Πληροφορικής (Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης) από όλη την ελληνική επικράτεια. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της προέκυψε ότι ενώ η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών τάσσονται υπέρ ενός συστήματος αξιολόγησής τους με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού τους έργου, λίγοι είναι εκείνοι που συμφωνούν με την αξιολογική διαδικασία που προτείνει το Π.Δ. 152/2013. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η εφαρμογή του Π.Δ. 152/2013 θα αυξήσει πολύ το μη δημιουργικό άγχος, την αβεβαιότητα και την αγωνία τους και ταυτόχρονα θα επηρεάσει αρνητικά το όποιο συνεργατικό πνεύμα υπάρχει στα σχολεία λόγω αύξησης του ανταγωνισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών. Επίσης, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί συμφωνούν με τα κριτήρια αξιολόγησης που θέτει το συγκεκριμένο Π.Δ., αλλά διαφωνούν με την καθιέρωση αριθμητικής κλίμακας αξιολόγησης (είτε εκατοντάβαθμης είτε εικοσάβαθμης, δεκάβαθμης κλπ.). Θεωρούν ότι μια περιγραφική μορφή αξιολόγησης η οποία θα εντοπίζει τα δυνατά και αδύνατα σημεία της διδασκαλίας τους και θα δίνει προτάσεις στην κατεύθυνση βελτίωσής τους, χωρίς να συνδέεται με το μισθολόγιό τους, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.Επιπλέον, αρκετοί από τους εκπαιδευτικούς του δείγματος θεωρούν ότι τα κριτήρια που θέτει το Π.Δ. 152/2013 δεν ικανοποιούν τις ιδιαιτερότητες της αξιολόγησης του έργου ενός εκπαιδευτικού Πληροφορικής, διότι η διδασκαλία των μαθημάτων τους προϋποθέτει την ύπαρξη κατάλληλα εξοπλισμένου εργαστηρίου Η/Υ, η απαξίωση της επιστημονικής γνώσης είναι ταχύτατη, δεν υπάρχουν σχολικά βιβλία στην Α/θμια, οι ίδιοι αντιμετωπίζονται από το εκπαιδευτικό σύστημα ως δάσκαλοι δεξιότητας και όχι επιστήμης, ενώ είναι επιφορτισμένοι με πάρα πολλές εξωδιδακτικές εργασίες οι οποίες δεν τους αφήνουν χρόνο για επαρκή προετοιμασία της διδασκαλίας. Διαφοροποιήσεις στις απαντήσεις μεταξύ εκπαιδευτικών Πληροφορικής Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης υπήρξαν, αλλά δεν ήταν ιδιαίτερα σημαντικές. Με βάση τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, κατατίθενται προτάσεις τόσο προς την Πολιτεία όσο και για περαιτέρω έρευνα.
The question of teachers’ evaluation in our country has historically gone through various stages and it is inexistent during the last 30 years. Nowadays, the implementation of a Presidential Decree (P.D. 152/2013) aiming at the evaluation of teachers in primary and secondary education has already started. In addition, Information Technology teachers have a few educational specificities: they are relatively young, usually with technocratic perception of the educational process and postgraduate studies as well. Also, some of them probably consider that evaluation criteria proposed by the specific P.D. are not specialized for Information Technology teachers. The investigation of their views about evaluation and, especially, of Presidential Decree 152/2013 was an interesting field of research.In this survey, which took place in June 2014 via electronic questionnaire completion, 141 Information Technology teachers (of primary and secondary education) have participated throughout the Greek territory. The analysis of the results showed that while the majority of teachers are in favour of an evaluation system to improve their educational skills, few of them agree with the assessment process that Presidential Decree 152/2013 proposes. Most educators believe that the implementation of P.D. 152/2013 will greatly increase the non-creative anxiety and uncertainty and simultaneously will negatively affect the cooperative spirit that already exist in schools due to increased competition among teachers. Also, most teachers agree with the evaluation criteria set out by the specific P.D., but disagree with the introduction of numerical evaluation. They think that a descriptive evaluation form which will identify the strengths and weaknesses of their teaching and gives suggestions towards improvement, without any connection to their wages, is moving to the right direction.In addition, several of the teachers of the sample consider that the evaluation criteria in the P.D. 152/2013 do not meet the specifics of the evaluation of an Information Technology teacher, because teaching of their courses implies the existence of a properly equipped computer laboratory, the obsolescence of scientific knowledge is fast, there are no textbooks in primary education, they are treated by the educational system as skill teachers and not as science teachers and they are charged with too many non-teaching tasks, so they don't leave time for adequate preparation of their teaching. Some differences in the responses between primary and secondary Information Technology teachers have appear, but they were not very important. Based on the results of the present research, proposals for both State and further research are submitted.

masterThesis

Εκπαιδευτικοί πληροφορικής (EL)
Primary education (EL)
Suggestions (EL)
Evaluation (EL)
Αξιολόγηση (EL)
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (EL)
Προτάσεις (EL)
Secondary education (EL)
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (EL)
P.D. 152/2013 (EL)
Information technology teachers (EL)
Π.Δ. 152/2013 (EL)


2014


2015-11-19T10:49:14Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.