Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων: η περίπτωση των σχολικών προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων: η περίπτωση των σχολικών προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

Κολοκυθάς, Γεώργιος

Ανδρεαδάκης, Νικόλαος

masterThesis

2008
2015-11-19T10:49:20Z


Η αξιολόγηση των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στην κατανόηση της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας και να συντελέσει με αυτόν τον τρόπο στην αποτελεσματική εφαρμογή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Π.Ε. στην τυπική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Μία σημαντική παρέμβαση στο χώρο των καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην Ελλάδα αποτέλεσε η υλοποίηση της Πράξης των «Σχολικών Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης», η οποία εντάχθηκε στα πλαίσια της Ενέργειας 2.6.1. «Προγράμματα Προστασίας Περιβάλλοντος και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης» του Μέτρου 2.6 του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (το οποίο συγχρηματοδοτείται κατά 75% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και κατά 25% από Εθνικούς Πόρους -ΥΠΕΠΘ). Μέσω της Πράξης αυτής επιχειρήθηκε αφενός η ευαισθητοποίηση της μαθητικής κοινότητας σε περιβαλλοντικά ζητήματα και αφετέρου η ανάπτυξη και καθιέρωση θεσμών και μεθόδων ποιοτικού σχεδιασμού και αξιολόγησης που προωθούν την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Συνολικά υλοποιήθηκαν 4.611 Σχολικά Προγράμματα σ’ ολόκληρη την επικράτεια της χώρας καλύπτοντας περιοχές που χαρακτηρίζονται από διαφορική πληθυσμιακή διαστρωμάτωση. Μέρος της συγκεκριμένης μεταπτυχιακής εργασίας αποτελεί η παρουσίαση του Έργου των Σχολικών Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΣΠΠΕ), του τρόπου που αυτά υλοποιήθηκαν από τις Σχολικές Μονάδες (ΣΕ) της χώρας καθώς επίσης και των αποτελεσμάτων που επήλθαν στα τέσσερα χρόνια υλοποίησής του. Η αναφορά μας στα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα προκύπτει από το γεγονός ότι αυτά θα χρησιμοποιηθούν, όπως θα αναλύσουμε στη συνέχεια, ως πεδίο μελέτης (case study) για την ανάπτυξη του ερευνητικού τμήματος της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής. Η μελέτη αυτή επεχείρησε να καταγράψει και να διερευνήσει τις αντιλήψεις και θέσεις των Συντονιστών αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και -στην πραγματικότητα- να τους θέσει σε διπλό τους ρόλο, ως αξιολογούμενους και ως αξιολογητές, ως αντικείμενα και ως φορείς αξιολόγησης. Για την υλοποίηση του σκοπού της έρευνας εκπονήθηκε γραπτό ερωτηματολόγιο (Έκθεση Αποτελεσμάτων), το οποίο χορηγήθηκε στο σύνολο των Συντονιστών που υλοποίησαν εκπαιδευτικά προγράμματα, στα πλαίσια των Σχολικών Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, κατά το σχολικό έτος 2005-06. Το εν λόγω ερωτηματολόγιο επικεντρώθηκε στη βαθύτερη και ευρύτερη κατανόηση των συστατικών στοιχείων ενός εκπαιδευτικού προγράμματος και των παραγόντων που συντελούν στην υλοποίηση και αποτελεσματικότητά του.


Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.