Εννοιολογήσεις του χώρου και του τόπου στα πλαίσια των εκπαιδευτικών διαδικασιών της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας: σημασίες του χώρου και του τόπου στη συμβολική κατασκευή της καλλιτεχνικής ταυτότητας των φοιτητών

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2015 (EN)

Εννοιολογήσεις του χώρου και του τόπου στα πλαίσια των εκπαιδευτικών διαδικασιών της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας: σημασίες του χώρου και του τόπου στη συμβολική κατασκευή της καλλιτεχνικής ταυτότητας των φοιτητών (EL)

Δελής, Παναγιώτης Θεόφιλος - Χρήστος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας. Κοινωνική και Ιστορική Ανθρωπολογία. (EL)

In the present essay I comment upon subjects, which involve conceptualizations of space and place in the context of the educational procedures that take place in the Florina School of Fine Arts. This essay was carried out through fieldwork in the area of the city of Florina and in the region of Prespes, during the months of April and May of 2014. Through an interpretative approach I focus on the meanings of space and place, which influence the procedures of the construction of the artistic identity of the students in that particular school. In the introductory part of the essay I deal with subjects that involve the character of fieldwork research through an autobiographical interpretative approach. The second part of the essay concerns the determination of the identities of the social subjects inside the context of a ‘familiar place’, meaning the space of the student’s art studio, which is a field of actions and relationships. In the third part are discussed some aspects of the interaction between the School of Fine Arts and the local community of the town of Florina as well as some results of this interaction upon the procedure of the construction of the artistic identity of the students. In the fourth part there is a mention about the educational/artistic practice of the ‘Visual March to Prespes’ and in the relationship between the artistic performances of the students that take place in the natural landscape and the historical past of this particular area. I argue that the artworks produced by the students are an attempt to recreate the ‘anthropological place’ of the region of Prespes, while the general context of that particular educational/artistic practice constructs the artistic identity of the students through procedures of meetings and the creation of multiple levels of relationships.
Στην παρούσα εργασία επιχειρώ να συζητήσω ζητήματα που αφορούν εννοιολογήσεις του χώρου και του τόπου στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δράσεων της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας. Η εργασία αυτή πραγματοποιήθηκε μέσα από επιτόπια έρευνα στη Φλώρινα και στις Πρέσπες κατά τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2014. Μέσα από μια ερμηνευτική προσέγγιση εστιάζω στις σημασίες που έχει ο χώρος και ο τόπος στη διαδικασία της συμβολικής κατασκευής της καλλιτεχνικής ταυτότητας των φοιτητών της σχολής. Στην εισαγωγική ενότητα της εργασίας διαπραγματεύομαι ζητήματα που αφορούν τον χαρακτήρα της επιτόπιας έρευνας πεδίου μέσα από μια αυτοβιογραφική ερμηνευτική προσέγγιση. Το δεύτερο μέρος της εργασίας αφορά τον προσδιορισμό των ταυτοτήτων των δρώντων υποκειμένων μέσα στα συμφραζόμενα ενός «οικείου τόπου», νοούμενου ως εικαστικού εργαστηρίου, ο οποίος αποτελεί το πεδίο διάφορων δράσεων και σχέσεων. Στο τρίτο μέρος συζητούνται ορισμένες όψεις της αλληλεπίδρασης της σχολής εικαστικών με την τοπική κοινωνία της Φλώρινας και τα αποτελέσματα στην διαδικασία της συμβολικής κατασκευής της ταυτότητας των φοιτητών. Στο τέταρτο μέρος γίνεται αναφορά στην εκπαιδευτική/καλλιτεχνική δράση της «Εικαστικής Πορείας προς τις Πρέσπες» και στη σχέση που έχουν οι δράσεις των φοιτητών στο φυσικό τοπίο με την ιστορία της ευρύτερης περιοχής. Τα έργα των φοιτητών αποτελούν μια απόπειρα ανασύστασης του «ανθρωπολογικού τόπου» της περιοχής των Πρεσπών, ενώ το γενικό πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης δομεί την καλλιτεχνική ταυτότητα των φοιτητών μέσα από διαδικασίες συναντήσεων και δημιουργίας πολλαπλών επιπέδων σχέσεων.

masterThesis

Florina (EL)
Autobiography (EL)
Φλώρινα (EL)
Education (EL)
Αυτοβιογραφία (EL)
Εκπαίδευση (EL)
Identity (EL)
Ταυτότητα (EL)
Καλές τέχνες (EL)
Τόπος (EL)
Place (EL)
Fine arts (EL)


2015


2015-11-19T10:50:28Z

Μυτιλήνη




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)