Αξιολόγηση Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων που εφαρμόζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού και δημιουργία και εφαρμογή ενός σχεδίου progect σε παιδιά Νηπιαγωγείου που θα μελετήσει την επίδραση καινοτόμων Περιβαλλοντικών Δραστηριοτήτων στις στάσεις και απόψεις τους.

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αξιολόγηση Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων που εφαρμόζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού και δημιουργία και εφαρμογή ενός σχεδίου progect σε παιδιά Νηπιαγωγείου που θα μελετήσει την επίδραση καινοτόμων Περιβαλλοντικών Δραστηριοτήτων στις στάσεις και απόψεις τους.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΜΑΡΙΑ - ΗΛΙΑΣ

Κόνσολας, Εμμανουήλ

masterThesis

2011
2015-12-16T14:39:00Z


The purpose of this paper is to highlight the position of "Environmental Education" in National Curriculum Studies in England and Finland and investigate any changes in attitudes and opinions of students, because of the application of innovative environmental activities in an toddler classroom in Greece. In the first part of this paper is clarified the term "Environmental Education" and presented a historical background to highlight the sequence of events leading to awareness, sensitization and mobilization of people towards environmental problems that afflict the planet. Τhe second part refers to the purpose and the methodology followed for writing the work. In the third section is presented the position of "Environmental Education" in National Curriculum Studies, England, Finland and Greece. The fourth part presents the design and implementation of a Plan of Work (Method Project) for recycling, to students of Pre-school class, and to draw conclusions as to change the attitudes and opinions of students, after their involvement with the innovation activities of the Project.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη της θέσης της «Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης» στα Εθνικά Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Αγγλίας και της Φινλανδίας και η διερεύνηση ενδεχόμενων αλλαγών στις στάσεις και στις απόψεις μαθητών, από την εφαρμογή καινοτόμων Περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων σε νηπιακή τάξη της Ελλάδας. Στο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται αποσαφήνιση του όρου «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» και ιστορική αναδρομή, ώστε να αναδειχθεί η ακολουθία των γεγονότων που οδήγησε στην συνειδητοποίηση, ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των ανθρώπων απέναντι στα περιβαλλοντικά προβλήματα που ταλαιπωρούν τον πλανήτη. Στο δεύτερο μέρος γίνεται αναφορά του σκοπού και της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε για την συγγραφή της εργασίας. Στο τρίτο μέρος έχουμε την παρουσίαση της θέσης της «Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης» στα Εθνικά Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Αγγλίας της Φινλανδίας και της Ελλάδας. Στο τέταρτο μέρος παρουσιάζεται ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός Σχεδίου Εργασίας (Μέθοδος Project) για την Ανακύκλωση, σε μαθητές Προσχολικής Αγωγής, καθώς και η εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς την αλλαγή των στάσεων και των απόψεων των μαθητών, έπειτα από την ενασχόλησή τους με τις καινοτομικές δραστηριότητες του Project.


Μέθοδος Project
National Curriculum
PRE-SCHOOL EDUCATION
Περιβαλλοντικά προγράμματα
Environmental education
Finland
England
Plan of Work (Method Project)
Αγγλία
Φινλανδία
Προσχολική αγωγή

Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)