Η παρούσα εργασία στοχεύει στην επίδειξη τεχνολογιών που είναι φιλικές προς το περιβάλλον, στη συνειδητοποίηση ότι η προστασία του περιβάλλοντος αφορά όλους, στην καλλιέργεια στάσης υπευθυνότητας και οικολογικής συνείδησης, στη διαμόρφωση μελλοντικών ενεργών και υπεύθυνων πολιτών, στην κινητοποίηση για κοινή δράση και στην ευαισθητοποίηση των μαθητών μέσα από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για τον ποταμό Ευρώτα βοήθησε τους μαθητές να γνωρίσουν την ευρύτερη περιοχή του ποταμού, να αντιληφθούν την αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση ποταμού-κατοίκων, να πληροφορηθούν για τα περιβαλλοντικά προβλήματα της περιοχής, να προβληματιστούν και να ανακαλύψουν τρόπους προστασίας του ποταμού και επίλυσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων γενικότερα. Στα πλαίσια της εργασίας, πραγματοποιήθηκε έρευνα με συλλογή πρωτογενών δεδομένων που βασίστηκε στην χρήση δομημένου ερωτηματολογίου (τόσο πριν όσο και μετά τη συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα). Η έρευνα ακολούθησε τέσσερις φάσεις. Μετά την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, διαπιστώσαμε ότι το πρόγραμμα βοήθησε τους μαθητές να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να διαμορφώσουν περιβαλλοντική συνείδηση. Με την δραστηριοποίηση τους στο πρόγραμμα, οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα προστασίας του ποταμού, αναγνώρισαν την αξία του νερού και συνειδητοποίησαν ότι η προστασία του περιβάλλοντος αφορά όλους και κάθε έναν χωριστά.
This paper aims to demonstrate technologies that are environmentally friendly, at the realization that the protection of the environment concerns everyone, and to foster attitudes of responsibility and ecological awareness. Its goal is also to shape future active and responsible citizens, to mobilize public action, and raise students’ sensitivity through Environmental Education. Participation in the Environmental Education program for the Evrótas River (Greek: Ευρώτας), has helped students to learn about the area of the river, to understand the interaction and interdependence between the river and the residents. It addition, it has helped them learn about the environmental problems of the area, to think about them and find ways of protecting the river and solving environmental problems in general. In this thesis, we conducted a research by collecting primary data based on the use of structured questionnaire (both before and after student participation in the program). The research followed four stages. After the analysis of the results, we concluded that the program has helped the students to enrich their knowledge and create environmental conscience. Getting involved in the program, students raised awareness about the protection of the river, recognized the value of water and realized that the protection of the environment concerns everyone and each one of us separately.