Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, «Επιστήμες της αγωγής – Εκπαίδευση με χρήση Νέων Τεχνολογιών», και έχει ως αντικείμενό της, την σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα εργασία, «ανοίγοντας ένα παράθυρο» στο πεδίο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επιχειρεί την μελέτη της, σε επίπεδο σχολικής εκπαίδευσης, με απώτερο σκοπό την αποτύπωση μιας πιο σαφούς εικόνας γι’ αυτήν την νέα, κυρίως για τα δεδομένα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, μορφής εκπαίδευσης. Πραγματεύεται, λοιπόν, θέματα τα οποία περιστρέφονται γύρω από άξονες, που σχετίζονται με τους λόγους οργάνωσης της ευέλικτης αυτής μορφής εκπαίδευσης, τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές που θα πρέπει να πληρούνται για την αποτελεσματική εφαρμογή της, καθώς επίσης και τις καινοτομίες τις οποίες εισάγει στο παραδοσιακό σύστημα εκπαίδευσης και που ουσιαστικά αποτελούν τα σημεία εκείνα στα οποία διαφοροποιείται από αυτό. Παράλληλα, γίνεται μια προσπάθεια εξέτασης του βαθμού υιοθέτησης, αλλά και του τρόπου ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ τέλος επιχειρείται η καταγραφή των τεχνολογικών εφαρμογών με τις οποίες η σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση πραγματοποιείται.
The present thesis was elaborated in the bounds of the postgraduate program of Faculty of Humanitarian Sciences of the Aegean University, “Sciences of education - Education through the use of New Technologies”, and focuses on the school open distance education. More concretely, this innovative assignment attempts the study of the open distance education field, on a school education basis, with its ulterior aim the presentation of the more lucid picture of this new form of education, taking into account the present structure of the Greek educational system. Thus, it deals with issues which relate to the reasons of the organization of this flexible form of education, as well as the conditions and the specifications that should be fulfilled for its effective implementation. In addition, it analyses the imported innovations in the conventional education which substantially constitute the factors of its differentiation. Simultaneously, there has been an attempt to examine the level of embrace, as well as the way of the integration of new technologies of information and communications in the educational process. Finally, it attempts to record all these technological applications which contribute to the accomplishment of the school open distance education.