The glass ceiling phenomenon in the management and power of women in the tourism industry

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Το φαινόμενο της γυάλινης οροφής στη διοίκηση και την εξουσία των γυναικών στον τουριστικό τομέα (EL)
The glass ceiling phenomenon in the management and power of women in the tourism industry (EL)

Δρούγκα, Σοφία
Drougka, Sofia

aegean

Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό την μελέτη της γυναικείας απασχόλησης σε ηγετικές θέσεις, τόσο σε διεθνές όσο και σε εθνικό επίπεδο. Αυτό φαίνεται μέσα από το πρίσμα του φαινομένου της << Γυάλινης Οροφής >> στο χώρο των επιχειρήσεων. Γίνεται λόγος για τις βασικές λειτουργίες της διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού καθώς και του τρόπου επιλογής του. Στη συνέχεια γίνεται λόγος για την θέση της γυναίκας στην αγορά εργασίας και ειδικότερα στον τουριστικό τομέα. Έπειτα αναλύεται το φαινόμενο της γυάλινης οροφής και οι επιπτώσεις αυτού ενώ παράλληλα προτείνονται λύσεις για την αντιμετώπισή του. Παρουσιάζεται η γυναικεία επιχειρηματικότητα και γίνεται αναφορά στο επιχειρησιακό χάσμα ανάμεσα στα δύο φύλα, στη διαφορά στη διοίκηση, στον επαγγελματικό διαχωρισμό καθώς και στη διαφοροποίηση των αποδοχών ανάλογα το φύλο. Τέλος, για την καλύτερη κατανόηση των ανωτέρω παρουσιάζονται μελέτες περίπτωσης. Για την επίτευξη του σκοπού της μελέτης πραγματοποιήθηκε έρευνα με εργαλείο το ερωτηματολόγιο, το οποίο περιελάμβανε δεκαέξι (16) ερωτήσεις κλειστού τύπου και απευθύνθηκε σε τυχαίο δείγμα γυναικών, σε ξενοδοχειακή επιχείρηση στην Κεφαλονιά. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζονται με τη βοήθεια γραφημάτων. Κύριο συμπέρασμα της μελέτης είναι πως το γυναικείο φύλο, αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα στον τομέα της εργασίας, καθώς και διακρίσεις έναντι των ανδρών.
This present dissertation aims to study the female employment in leadership positions, not only internationally but also nationally. This can be seen through the prism of the glass ceiling effect and more specifically in the business field. At first, reference is made on the basic functions of management of human resources as well as the way they are chosen, while thereafter the women’s position in the labor market is mentioned, especially in the tourism sector. Afterwards, the glass ceiling effect and its consequences are analyzed, while proposing solutions at the same time. The female entrepreneurship is also presented and attention is paid on the business gap between men and women, the differences in management, the professional separation as well as the differentiation of earnings according to gender. Lastly, some case studies are presented for better understanding of the above. In order to achieve the purpose of the study, a questionnaire-based survey was carried out which included sixteen (16) closed-ended questions addressing to a random sample of women working in a hotel in Kefalonia. The results of the research are presented through graphs. The main conclusion of this study is that the female gender is facing serious issues in the workplace as well as discrimination against men.

masterThesis

γυάλινη οροφή (EL)
administration (EL)
the glass ceiling (EL)
διοίκηση (EL)
power (EL)
εξουσία (EL)


2019-11-18


2020-02-13T13:01:35Z

Χίος



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.