Ανάπτυξη εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας για εκπαιδευτικούς σκοπούς στην αρχαιολογία

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Ανάπτυξη εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας για εκπαιδευτικούς σκοπούς στην αρχαιολογία (EL)

Καππάτος, Νικόλαος

aegean

Βασικός στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η συγκρότηση μιας ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής πρότασης που στηρίζεται στην ευρύτερη εξέταση και κατανόηση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού από την προϊστορική εποχή έως το τέλος της ελληνιστικής περιόδου με ιστορικά ελεγμένες και τεκμηριωμένες αρχαιολογικές πληροφορίες. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανασύνθεση της ιστορίας των Αθηνών, Κω, Ρόδου, Χίου και Κνίδου, περιοχές που ταυτίζονται με τον τόπο προέλευσης των εμπορικών αμφορέων και των ενσφράγιστων λαβών που πραγματεύτηκε σε προηγούμενη εργασία ο συνάδελφος αρχαιολόγος Σ. Καζάνης. Σκοπός του πρώτου κεφαλαίου είναι να παρουσιαστεί μιας πλήρης εικόνα της πραγματικότητας για το τι συνέβαινε στον αρχαίο ελληνικό χώρο όλη αυτή την περίοδο και να συνδυαστούν τα ιστορικά γεγονότα που καθόριζαν συμμαχίες ή αντιπαλότητες και συνθήκες που επηρέαζαν την παραγωγή και εμπορία του οίνου. Στο δεύτερο κεφάλαιο δίνονται ιστορικές και αρχαιολογικές πληροφορίες για την ιστορία της αμπελοκαλλιέργειας και της εισαγωγής του οίνου στην Ελλάδα. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι η εξέταση των πηγών για την πρακτική και τις συνήθειες που αναπτύχθηκαν σχετικά με την κατανάλωση του οίνου στην Ομηρική εποχή και την Αρχαϊκή στα συμπόσια και σε άλλες περιστάσεις πολλές από τις οποίες διατηρήθηκαν μέχρι την Ρωμαϊκή εποχή. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο αναπτύσσεται η προβληματική για το πώς και με ποιον τρόπο οι σύγχρονες τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφορικής και συγκεκριμένα η ανάπτυξη εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εκπαιδευτικούς σκοπούς στην Αρχαιολογία. Η εικονική πραγματικότητα αποτελεί σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο εφόσον τηρηθούν ορισμένες προϋποθέσεις. Η αναπαράσταση μιας αρχαίας πόλης και η εικονική περιήγηση σε αυτήν, τα serious games, τα παζλ, τα σταυρόλεξα αποτελούν μερικά από τα μέσα που η τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας μπορεί να εμπλουτίσει σημαντικά αφήνοντας το περιθώριο στην αρχαιολογία να επιλέξει ποια από αυτά θα χρησιμοποιήσει με τον προσφορότερο τρόπο.
The main aim of this diploma thesis is the formation of a comprehensive educational proposal based on the broader examination and understanding of the ancient Greek civilization from the prehistoric period to the end of the Hellenistic period with historically verified and documented archaeological information and in particular of Athens, Kos, Rhodes, Chios and Knidus, areas that are identical to the place of origin of the commercial amphorae and the sealing handles discussed in previous work by my colleague, S. Kazanis. The purpose of the first chapter is to present a complete picture of the reality of what was going on in the ancient Greek space throughout this period and to combine the historical events that defined alliances or rivalries and conditions that influenced the production and marketing of wine. In the second chapter are given historical and archaeological information on the history of viticulture and the import of wine in Greece. It is extremely interesting to look at the sources of practice and habits that have been developed about the consumption of wine in the Homeric and Archaic periods in the symposia and other occasions, many of which have been preserved until the Roman period. The third and final chapter develops the problem of how and in what way modern communication and information technologies, and in particular the development of virtual reality applications, can be used for educational purposes in Archeology. Virtual reality is an important educational tool if certain conditions are met. The representation of an ancient city and the virtual tour of it, serious games, puzzles, crosswords are some of the means that virtual reality technology can greatly enrich, leaving the margin in archeology to choose which one to use with way.

masterThesis

εικονικές εφαρμογές (EL)
εκπαιδευτικοί σκοποί (EL)
educational purposes (EL)
virtual reality educational applications and other ICT and educational purposes in archaiology (EL)
αρχαιολογία (EL)
archaiology of East Mediterannean Sea (EL)


2018-09-15


2020-02-21T11:22:19Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.