δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Αξιοποίηση διαδραστικών-ψηφιακών παιχνιδιών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση: απόψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής
(EL)
Φωτάκης, Αδάμης
aegean
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για τη χρήση του ψηφιακού παιχνιδιού στη διδακτική πράξη.Ειδικότερα, μελετήθηκε η γνώση, η εξοικείωση και η χρήση των διαδραστικών παιχνιδιών, η αποτίμηση της αξίας του ψηφιακού παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία, οι απόψεις σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης ψηφιακών διαδραστικών παιχνιδιών, οι παράγοντες που ωθούν και που αποθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς από τη χρήση των ψηφιακών παιχνιδιών στη διδασκαλία.
Η παρούσα έρευνα ακολούθησε τη μεθοδολογία των ποιοτικών ερευνών και με εργαλείο συλλογής ερευνητικών δεδομένων την ημιδομημένη συνέντευξη και δείγμα δώδεκα εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που υπηρετούν σε δομές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Αθήνα.
Από τη θεματική ανάλυση των συνεντεύξεων προέκυψαν ενδιαφέροντα συμπεράσματα όπως το γεγονός ότι το66,6% των εκπαιδευτικών αξιοποιεί το ψηφιακό παιχνίδι από πολύ σπάνια έωςπολύ συχνά,το 83,3% των εκπαιδευτικών είναι από λίγο έως πολύ εξοικειωμένο με τις δυνατότητες χρήσης εκπαιδευτικού παιχνιδιού στη διδακτική πράξη, το 83,33% των εκπαιδευτικών αποτιμά από θετική έως πολύ θετική τη συμβολή του ψηφιακού παιχνιδιού στην εκπαιδευτική πράξη. Παράλληλα οι συνεντευξιαζόμενοι κατονόμασαν παράγοντες που θεωρούν αποτρεπτικούς ή ενισχυτικούς,καθώς και τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα από τη χρήση τα οποία παρουσιάζονται με δείκτες περιγραφικής στατιστικής.
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.