Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη και ενεργός πολίτης: απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Education for sustainable development and active citizen: teachers’ views of secondary education (EL)
Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη και ενεργός πολίτης: απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (EL)

Καλοή, Παρασκευή

aegean

Η παρούσα εργασία επιχειρεί να ερμηνεύσει το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην επίτευξη της αειφόρου ανάπτυξης, μέσω της διαμόρφωσης ενεργών πολιτών. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα αλληλένδετα περιβαλλοντικά, οικονομικά, κοινωνικά και πολιτισμικά ζητήματα στο πλαίσιο της αειφορίας και τον ρόλο της εκπαίδευσης με τη διαμόρφωση ενεργών πολιτών. Η έρευνα ξεκίνησε θεωρητικά, με την ανάλυση των όρων που σχετίζονται με την αειφόρο ανάπτυξη και τον ενεργό πολίτη και στη συνέχεια, δόθηκε έμφαση στο εμπειρικό μέρος με τη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών. Για τον σκοπό αυτό, μοιράστηκαν ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτικούς Γυμνασίων και Λυκείων της Ρόδου. Τα ερωτηματολόγια περιλαμβάνουν είκοσι εννέα κλειστές ερωτήσεις, μοιράστηκαν σε οκτώ σχολεία που βρίσκονται εντός της πόλεως της Ρόδου και απαντήθηκαν από πενήντα οκτώ εκπαιδευτικούς. Κατόπιν μελέτης των απαντήσεων των εκπαιδευτικών, καταλήγουμε πως οι εκπαιδευτικοί του ερευνητικού δείγματος φαίνεται να γνωρίζουν ότι η περιβαλλοντική εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό στην περιβαλλοντική προστασία, στην αειφόρο ανάπτυξη και στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών. Από τα πορίσματα της έρευνας προκύπτει το συμπέρασμα ότι το σχολείο σε συνεργασία με την τοπική κοινότητα, τον δήμο, με τοπικούς φορείς, εάν λειτουργεί με βάση της αρχές της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη, μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών ικανών να συμβάλλουν σε ένα αειφόρο μέλλον. Οπότε προτείνεται η μετατροπή του σημερινού σχολείου σε «αειφόρο».
The present paper attempts to interpret the role that secondary education can play in achieving sustainable development through active citizenship. The aim of this work is to investigate secondary education teachers' perceptions of the interconnected environmental, economic, social and cultural issues in the context of sustainability and the role of education in shaping active citizens. Research began theoritically, by analyzing the terms related to sustainable development and active citizenship, and then emphasis was placed on the empirical part by exploring teachers' perceptions. To this end, questionnaires were distributed to lower and higher secondary school teachers on the island of Rhodes. The questionnaires include twenty-nine closed-ended questions, distributed to eight schools within the city of Rhodes and answered by fifty-eight teachers. After studying the teachers' responses, we conclude that the teachers in the research sample seem to know that environmental education can greatly contribute to environmental conservation, sustainable development and shaping active citizens. The research concludes that school, in partnership with the local community, the municipality, and local authorities, if operating on the principles of education for sustainable development, can contribute to creating active citizens capable of contributing to a sustainable future. So it is proposed that today’s schools should be transformed into "sustainable" ones.

masterThesis

environmental education (EL)
active citizen (EL)
education for sustainable development (EL)
εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη (EL)
ενεργός πολίτης (EL)
περιβαλλοντική εκπαίδευση (EL)


2020-01-27


2020-03-26T13:44:35Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.