Η μελέτη περιβαλλοντικών ζητημάτων στο πλαίσιο της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας με τη μέθοδο CLIL

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Η μελέτη περιβαλλοντικών ζητημάτων στο πλαίσιο της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας με τη μέθοδο CLIL (EL)

Φράγκου, Ευθυμία

aegean

Η ύπαρξη των περιβαλλοντικών προβλημάτων εξαιτίας της ανθρώπινης παρέμβασης και της αλληλεπίδρασης του ανθρώπου με το περιβάλλον οδήγησε στη δημιουργία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Η επίτευξη του σκοπού και των στόχων της Π.Ε αποτελεί βασική επιδίωξη σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Στην παρούσα έρευνα επιχειρήθηκε μια προσέγγιση της μελέτης των περιβαλλοντικών ζητημάτων με τη χρήση της αγγλικής γλώσσας και την εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας CLIL (Content and Language Integrated Learning - Ενσωματωμένη Εκμάθηση Γλώσσας και Περιεχομένου). Αρχικά, γίνεται αναφορά στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και στην έννοια της Αειφορίας και στη συνέχεια στα χαρακτηριστικά της μεθόδου CLIL και τη χρήση της ξένης γλώσσας για τη μελέτη περιβαλλοντικών ζητημάτων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο CLIL και τη χρήση της αγγλικής γλώσσας για τη μελέτη των περιβαλλοντικών ζητημάτων που παρουσιάζονται στο πέμπτο κεφάλαιο του σχολικού εγχειριδίου για το μάθημα των Αγγλικών σε 20 μαθητές/τριες της Ε' τάξης του 13ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές/τριες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την παρουσίαση των περιβαλλοντικών ζητημάτων στα Αγγλικά. Παράλληλα, η χρήση νέων τεχνολογιών ενίσχυσε το ενδιαφέρον τους, μέσα από τις ομαδικές εργασίες διατυπώθηκαν απόψεις, λύσεις, εξέφρασαν συναισθήματα και διαπιστώθηκε ότι η χρήση της μεθόδου CLIL για την απόκτηση γνώσεων τόσο για τα περιβαλλοντικά ζητήματα όσο και για τις γλωσσικές δομές της αγγλικής γλώσσας έφερε θετικά αποτελέσματα και πολλά οφέλη στο γνωστικό, γλωσσικό αλλά και συναισθηματικό κόσμο των εκπαιδευομένων. Για τους παραπάνω λόγους, γίνεται σαφές ότι η προσέγγιση CLIL για τη διδασκαλία περιβαλλοντικών ζητημάτων πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης στην εκπαιδευτική κοινότητα δεδομένου του ενδιαφέροντος που παρουσιάζουν οι μαθητές/τριες για τις ξένες γλώσσες. Ακόμη, προέκυψε ότι η διδασκαλία περιβαλλοντικών ζητημάτων με τη συγκεκριμένη μέθοδο ενισχύει το κίνητρο των μαθητών/τριών και βοηθά στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας. Ποικίλα περιβαλλοντικά ζητήματα συμπεριλαμβάνονται σε αρκετά από τα σχολικά εγχειρίδια του δημοτικού. Περαιτέρω ποιοτικές έρευνες, λοιπόν, και διδακτικές εφαρμογές θεωρούνται απαραίτητες. Η αγγλική γλώσσα ως «παγκόσμια γλώσσα» και ο παγκόσμιος χαρακτήρας των περιβαλλοντικών προβλημάτων μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία ενημερωμένων μελλοντικών πολιτών, ικανών να προβούν σε ενέργειες και δράσεις για τη προστασία του περιβάλλοντος σε παγκόσμιο επίπεδο.

masterThesis

environment (EL)
education (EL)
περιβαλλοντικά ζητήματα (EL)
αγγλική γλώσσα (EL)
αειφορία (EL)
clil method (EL)


2020-01-27


2020-03-27T14:12:08Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.