Η παντομίμα στον διαδικτυακό χώρο, μέσα από ταινίες του βωβού κινηματογράφου και κινουμένων σχεδίων: μια παιδαγωγική προσέγγιση, για την εκπαιδευτική αξιοποίησή της στο δημοτικό σχολείο

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





The pantomime on the Internet, through silent movies and cartoons (EL)
Η παντομίμα στον διαδικτυακό χώρο, μέσα από ταινίες του βωβού κινηματογράφου και κινουμένων σχεδίων: μια παιδαγωγική προσέγγιση, για την εκπαιδευτική αξιοποίησή της στο δημοτικό σχολείο (EL)

Ντελής, Ευάγγελος

aegean

Στόχος της εργασίας αυτής ήταν η διερεύνηση του βαθμού στον οποίο η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών σε συνδυασμό με τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού δράματος, όπως είναι η παντομίμα, δύναται να ενισχύσει τις δεξιότητες των μαθητών να εργάζονται συλλογικά, να κατανοούν και να αποδέχονται τα συναισθήματα των άλλων και τελικά να εκφράζονται. Για τους σκοπούς της έρευνας ο ερευνητής απευθύνθηκε σε ένα δείγμα 38 μαθητών Δημοτικού οι οποίοι κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε 2 διδακτικές παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια των οποίων αφού παρακολούθησαν ταινίες βωβού κινηματογράφου κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος/παντομίμας. Τόσο πριν όσο και μετά τη διδακτική παρέμβαση οι μαθητές συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις που αφορούσαν τις κοινωνικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες, καθώς και την ικανότητά τους να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι μαθητές μετά την συμμετοχή τους στις συγκεκριμένες διδακτικές παρεμβάσεις βελτίωσαν, αν και όχι σε μεγάλο βαθμό, τις επικοινωνιακές και κοινωνικές τους δεξιότητες, καθώς και την ικανότητα ενσυναίσθησης.
The aim of this work was to investigate the extent to which the exploitation of new technologies combined with the potential of educational drama, such as pantomime, can enhance students' skills to work collectively, to understand and to accept the feelings of others and ultimately to be expressed. For the purposes of the research, the researcher addressed a sample of 38 elementary school pupils who were invited to participate in 2 teaching interventions during which they were invited to participate in educational dramas / pantomime activities after watching movies. Both before and after the didactic intervention students completed a questionnaire with questions about their social and communicative skills, as well as their ability to understand the feelings of others. The results of the survey showed that after their participation in the specific didactic interventions the pupils improved, albeit not to a large extent, their communicative and social skills, as well as empathic ability.

masterThesis

empathy (EL)
παντομίμα (EL)
ενσυναίσθηση (EL)
mute cinema (EL)
βωβός κινηματογράφος (EL)
κοινωνικές δεξιότητες (EL)
educational drama (EL)
εκπαιδευτικό δράμα (EL)
pantomime (EL)
επικοινωνιακές δεξιότητες (EL)
social skills (EL)
communication skills (EL)


2019-01-25


2020-04-10T13:40:38Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.