Film literacy as a means of tackling school bullying: the perceptions of Primary school teachers

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share





Η κινηματογραφική παιδεία ως μέσο αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού: αντιλήψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (EL)
Film literacy as a means of tackling school bullying: the perceptions of Primary school teachers (EL)

Σολάκη, Ευγενία

aegean

Ο σχολικός εκφοβισμός συνιστά ένα υπαρκτό πρόβλημα στην Ελλάδα και σε ποικίλες έρευνες έχουν αποτυπωθεί υψηλά επίπεδα εκδήλωσης επιθετικών συμπεριφορών στα σχολεία της χώρας. Για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού απαιτείται η συνδρομή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και ειδικότερα η ενεργοποίηση και εμπλοκή του συνόλου των μαθητών. Προς αυτήν την κατεύθυνση μπορεί να συνδράμει θετικά η κινηματογραφική παιδεία, η οποία αναγνωρίζεται ολοένα και περισσότερο ως ένα πολύτιμο εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μεγαλύτερη ενεργοποίηση και εμπλοκή των μαθητών, καθώς επίσης και για την ενθάρρυνση του προβληματισμού των μαθητών σχετικά με διάφορα κοινωνικά θέματα. Στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης εξετάζεται το επίπεδο χρήσης της κινηματογραφικής παιδείας στα σχολεία της χώρας και της στάσης των εκπαιδευτικών σχετικά με την αποτελεσματικότητα χρήσης της κινηματογραφικής παιδείας με σκοπό την αντιμετώπιση του προβλήματος του σχολικού εκφοβισμού. Όπως διαπιστώθηκε από τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας χρησιμοποιούν σε ποσοστό 69% την κινηματογραφική παιδεία ως μέσο ενίσχυσης της διδασκαλίας διαφόρων μαθημάτων. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τους ίδιους η κινηματογραφική παιδεία συστήνεται κατά κύριο λόγο για την διδασκαλία των κοινωνικών επιστημών, τομέα στον οποίο εντάσσεται και η χρήση της κινηματογραφικής ταινίας με σκοπό την αντιμετώπιση του προβλήματος του σχολικού εκφοβισμού. Τα κύρια εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί αναφορικά με την εφαρμογή της κινηματογραφικής παιδείας έγκειται στην έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, καθώς επίσης και αντίστοιχου διδακτικού πλαισίου εφαρμογής της. Το σύνολο σχεδόν των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών στην έρευνα (98%) θεωρεί πως η κινηματογραφική παιδεία μπορεί να συνδράμει αποτελεσματικά στον περιορισμό του σχολικού εκφοβισμού. Σύμφωνα με τους ίδιους, η κινηματογραφική παιδεία μπορεί να ενίσχυση την ενσυναίσθηση στους μαθητές, να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερο τις διαστάσεις και το μέγεθος του προβλήματος του σχολικού εκφοβισμού, να ενδυναμώσει τους μαθητές, να διευκολύνει την καταγγελία αντίστοιχων επιθετικών συμπεριφορών, να διευκολύνει την ενεργοποίηση των μαθητών απέναντι στο πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και να συνδράμει στην καλλιέργεια κλίματος συνεργασίας και προστασίας μεταξύ των μαθητών. Διαθέτοντας τα παραπάνω χαρακτηριστικά η κινηματογραφική παιδεία μπορεί πρακτικά να συμβάλλει στην αντιμετώπιση και τον περιορισμό του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού στη χώρα.
Bullying at schools is a big problem in Greece, as in many other countries around the world. Various researches have highlighted high levels of aggressive behavior among students in the schools of the country. In order to reduce bullying at schools it is required by all the members of the school community to participate in actions against bullying and more particular the activation and involvement of all students in a school is required. In this direction, film education can contribute significant, since film education has been recognized as a valuable tool that can be used to increase pupils' activation and involvement, as well as a valuable tool to encourage students to think about various social problems and about their solution. This study examines the level of use of film education by teachers in Greece and the attitude of teachers regarding the effectiveness of using film education to face the problem of school bullying. As it was found, primary education teachers in the country (by 69%) use film education as a mean to enhance the teaching of various subjects. In addition, according to country's teachers, film education is primarily recommended for the teaching of social sciences, a field in which the use of film education is included in order to face the problem of school bullying. The main obstacles faced by teachers in the country regarding the use of film education refer to lack of relevant technical infrastructure and lack of film education teaching framework. Nearly all research participants (98%) consider film education to be effective against school bullying. According to research participants, film education can enhance empathy by students, it can help students understand better the dimensions and scale of school bullying, empower students, facilitate the termination of corresponding aggressive behaviors, facilitate the activating of all students against bullying behaviors and foster the establishment of a climate of cooperation and protection among students. Having those abilities, film education can practically help face and reduce the phenomenon of school bullying.

masterThesis

κινηματογραφική παιδεία (EL)
school bullying (EL)
teachers (EL)
σχολικός εκφοβισμός (EL)
εκπαιδευτικοί (EL)
film education (EL)


2019-01-25


2020-04-10T13:40:49Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)