Η πρόσληψη της Αιγύπτου κατά την κλασική και ύστερη αρχαιότητα μέσα από επιλεγμένες κειμενογραφικές αναφορές

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Η πρόσληψη της Αιγύπτου κατά την κλασική και ύστερη αρχαιότητα μέσα από επιλεγμένες κειμενογραφικές αναφορές (EL)

Κόκκινου, Αλεξάνδρα

aegean

Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά την πρόσληψη της Αιγύπτου και του πολιτισμού της μέσα από τα κείμενα των συγγραφέων- κυρίως Ελλήνων- της κλασικής και της ύστερης αρχαιότητας. Σκοπός είναι η διαμόρφωση μίας σφαιρικής εικόνας για τον τρόπο με τον οποίον αντιμετώπιζαν οι αρχαίοι συγγραφείς τον αιγυπτιακό πολιτισμό, έναν πολιτισμό με τον οποίον οι Έλληνες έρχονταν συχνά σε επαφή, από αρχαιότερες ακόμη εποχές. Τα κείμενα τα οποία μελετήθηκαν προέρχονται από την ελληνική ιστοριογραφία, φιλοσοφία και λογοτεχνία, ενώ ακόμη, μελετήθηκαν και κειμενογραφικές και αρχαιολογικές πηγές από την Αίγυπτο, ώστε να επιχειρηθεί σύγκριση. Μέσα από τη σύγκριση αυτή, διαπιστώθηκε ότι οι πληροφορίες τις οποίες δίνουν οι ελληνικές κειμενογραφικές αναφορές δεν συμπίπτουν πάντοτε με τις αιγυπτιακές πηγές, αλλά και ότι μεταξύ των κειμένων των συγγραφέων υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες και αποκλίσεις. Ωστόσο, υπάρχουν και στοιχεία τα οποία εμφανίζονται σχεδόν σε όλους τους συγγραφείς αναφορικά με τον αιγυπτιακό λαό και πολιτισμό. Εν τέλει, οι κειμενογραφικές πηγές της κλασικής και της ύστερης αρχαιότητας αποτελούν χρήσιμες πηγές για τη σύγχρονη αιγυπτιολογία, παρόλο που η ιστορικότητα και η εγκυρότητά τους ορισμένες φορές αμφισβητείται.

masterThesis

Αίγυπτος (EL)
κλασική αρχαιότητα (EL)
Egypt (EL)
textual references (EL)
ύστερη αρχαιότητα (EL)
historicity (EL)


2019-02-01


2020-04-10T13:40:59Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.