Towards a sustainable kindergarten: views of kindergarten’s principals of prefecture of Drama

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Προς ένα αειφορικό νηπιαγωγείο: απόψεις προϊσταμένων εκπαιδευτικών του νομού Δράμας (EL)
Towards a sustainable kindergarten: views of kindergarten’s principals of prefecture of Drama (EL)

Ιωαννίδου, Κυριακή-Ραφαηλία

aegean

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και η Αειφόρος Ανάπτυξη, υπηρετούν μια αναβαθμισμένη ποιότητα ζωής, παροντικά και μελλοντικά. Η Αειφόρος Ανάπτυξη προάγει ένα «διαφορετικό όραμα για τον κόσμο» που έγκειται στην προετοιμασία των πολιτών ως προς το σχεδιασμό, την αντιμετώπιση και την αναζήτηση λύσεων στα ζητήματα που απειλούν τη βιωσιμότητα του πλανήτη (UNESCO, 2005b). Ως Αειφόρο Σχολείο (Α.Σ.), χαρακτηρίζεται το σχολείο που επιδιώκει την ενσωμάτωση των αρχών της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Ε.Α.Α.) στο σχολικό πρόγραμμα. Αντίστοιχα, η διαμόρφωση ενός Αειφόρου Νηπιαγωγείου (Α.Ν.) στηρίζεται στις αρχές της Ε.Α.Α. και να περιλαμβάνει αειφορικούς στόχους που επιδιώκει, να υλοποιήσει συστηματικά. Η διάδοση των αειφορικών αρχών και αξίων, λαμβάνει αξιοσημείωτο ρόλο στην διαμόρφωση της προσωπικότητας των νηπίων και στα αειφορικά ερεθίσματα που θα λάβουν και θα καλλιεργηθούν μετέπειτα. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη μελέτη των απόψεων του δείγματος προϊσταμένων εκπαιδευτικών του Ν. Δράμας σε σχέση με το Αειφόρο Νηπιαγωγείο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ημιδομημένη συνέντευξη. Τα πορίσματα της έρευνας έδειξαν πως το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος παρόλο που συγχέει την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με την Αειφόρο Ανάπτυξη, πραγματοποιεί συστηματικά αειφορικές δράσεις, χωρίς να τις εντάσσει κάτω από την αειφορική “ομπρέλα”. Το δείγμα δεν είναι ευχαριστημένο από την πληροφόρηση που παρέχεται στο νομό γύρω από το ζήτημα της αειφορίας ,αλλά διατηρεί κατά το πλείστο θετική στάση στην αναδιαμόρφωση των παραδοσιακών νηπιαγωγείων σε αειφόρα. Θεωρεί πως οι οικονομικές συνθήκες δημιουργούν εμπόδια στη αναδιαμόρφωση, αλλά ο εθελοντισμός και η βοήθεια της κοινότητας και των φορέων μπορούν να ενισχύσουν τη δημιουργία Αειφόρων Νηπιαγωγείων των οποίων τη συμβολή θεωρούν αξιοσημείωτη.
Environmental Education and Sustainable Development are considered to offer an upgraded quality of life, both presently and in the future. Sustainable Development promotes a "different vision for the world", which is to prepare citizens for planning, addressing and seeking solutions to issues that threaten the sustainability of the planet (UNESCO, 2005b). A Sustainable School is a school that seeks to integrate the principles of Sustainable Development into the school curriculum. Accordingly, the development of a Sustainable Kindergarten is based on the principles of Sustainable Development and includes sustainable goals which seeks, to implement systematically. The dissemination of sustainable principles and values takes a prominent role in shaping the personality of infants and the sustainable stimuli they will receive and then cultivate. The present study aims to contemplate the views of a sample of teachers of Prefecture, in Drama, in relation to the Sustainable Nursery. The survey was conducted through a semi-structured interview, as a research tool, and afterwards via content analysis of the results. The findings of the survey revealed that most of the sample, although it confuses Environmental Education with Sustainable Development, systematically carries out sustainable actions, without putting them under the "sustainable umbrella". The sample is not happy with the information provided in the county about the issue of sustainability, but it has the most positive attitude in reforming traditional kindergartens into sustainable ones. In addition, the sample considers that economic conditions create barriers to remodeling, but voluntary, community and agency help can build Sustainable Kindergartens whose contribution they consider remarkable.

masterThesis

sustainable development (EL)
αειφόρο νηπιαγωγείο (EL)
αειφόρο σχολείο (EL)
environmental education (EL)
αειφόρος ανάπτυξη (EL)
sustainable kindergarten (EL)
sustainable school (EL)
αειφορία (EL)
sustainability (EL)
περιβαλλοντική εκπαίδευση (EL)


2019-04-08


2020-04-13T12:38:06Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.