The use of electronic games by elementary school students: teachers’ views in the municipality of Katerini

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών από μαθητές/ήτριες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: η προσέγγιση των εκπαιδευτικών του Δήμου Κατερίνης (EL)
The use of electronic games by elementary school students: teachers’ views in the municipality of Katerini (EL)

Οφίδου, Σόνια

aegean

Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση της εμπειρίας, των αντιλήψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Κατερίνης αναφορικά με τη χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών ως παιδαγωγικών μέσων. Η έρευνα διεξήχθη μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, το οποίο στάλθηκε σε σαράντα δύο δημόσια δημοτικά σχολεία του δήμου Κατερίνης, και σε αυτό αποκρίθηκαν ενενήντα επτά (97) εκπαιδευτικοί. Έχοντας ως γνώμονα τις απόψεις των εκπαιδευτικών, επιμέρους στόχοι της έρευνας αποτέλεσαν α) η εξέταση τυχόν διαφοροποίησης στην αντιμετώπιση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών από τα δύο φύλα των μαθητών/τριών, β) η καταγραφή των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων των ψηφιακών παιχνιδιών στα αγόρια και τα κορίτσια και γ) η μέτρηση της προσλαμβανόμενης αποτελεσματικότητας των ψηφιακών παιχνιδιών σαν μαθησιακά εργαλεία μέσα στην τάξη. Για να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα και οι αντίστοιχες υποθέσεις πραγματοποιήθηκαν συγκρίσεις σε ζεύγη παρατηρήσεων (αγόρια-κορίτσια). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα αγόρια είναι περισσότερο εξοικειωμένα και προτιμούν παραπάνω τα παιχνίδια στρατηγικής και προσομοίωσης ενώ τα κορίτσια παιχνίδια ρόλων και puzzle. Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των παιχνιδιών φαίνεται να είναι κοινά για τα αγόρια και τα κορίτσια με τις αρνητικές επιδράσεις να υπερτερούν για τα αγόρια. Τέλος, η στάση των εκπαιδευτικών είναι θετική απέναντι στην αποτελεσματικότητα των παιχνιδιών σαν εκπαιδευτικά εργαλεία συμφωνώντας στη χρήση τους σαν εργαλεία παρακίνησης, συνεργασίας και διευκόλυνσης της μάθησης.

masterThesis

εμπειρία /αντιλήψεις /στάσεις εκπαιδευτικών (EL)
digital games (EL)
elementary school students (EL)
μαθητές/ήτριες δημοτικού (EL)
teacher’s experience/ perceptions/attitudes (EL)
ψηφιακά παιχνίδια (EL)


2018-10


2020-05-04T12:21:35Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.