Αdult participation in public Institutes of Vocational Education: incentives and obstacles: case study: pubic Institute of Vocational Education in Rhodes island, Greece

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share





Συμμετοχή ενήλικων εκπαιδευόμενων στα δημόσια ΙΕΚ: κίνητρα και εμπόδια: η περίπτωση του Δημόσιου ΙΕΚ Ρόδου (EL)
Αdult participation in public Institutes of Vocational Education: incentives and obstacles: case study: pubic Institute of Vocational Education in Rhodes island, Greece (EL)

Sari, Areti
Σαρή, Αρετή

aegean

Αντικείμενο διερεύνησης της παρούσας διπλωματικής εργασίας συνιστά η μελέτη της εκπαιδευτικής εμπειρίας των ενήλικων εκπαιδευόμενων που λαμβάνουν μέρος στα προγράμματα κατάρτισης του Δημόσιου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) Ρόδου και συγκεκριμένα τα κίνητρα τα οποία τους/τις ώθησαν στο να συμμετάσχουν στα προγράμματα αυτά. Εξίσου σημαντικό στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας αποτελεί και η καταγραφή των εμποδίων με τα οποία αυτοί/ες ήρθαν αντιμέτωποι/ες κατά τη φοίτησής τους. Πρόκειται για μία έρευνα η οποία αποτελεί μελέτη περίπτωσης και διεξήχθη κατά το εαρινό εξάμηνο 2017-2018. Ως μεθοδολογική προσέγγιση χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική και το εργαλείο συλλογής των ερευνητικών δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο. Συγκεκριμένα, διανεμήθηκαν 117 ερωτηματολόγια σε σπουδαστές/τριες που συμμετέχουν σε προγράμματα κατάρτισης του ΔΙΕΚ Ρόδου. Με αυτή τη μέθοδο, μπόρεσαν να καταγραφούν με ενάργεια και ταχύτητα οι θέσεις και οι προβληματισμοί των καταρτιζόμενων του ΔΙΕΚ και παράλληλα δόθηκε η δυνατότητα να γίνει εμβάθυνση ζήτημα διερεύνησης. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας παρατίθενται απόψεις σχετικά με την εκπαίδευση ενηλίκων και τις παραμέτρους αυτής. Ακόμα αναφέρονται θέσεις σχετικά με τη δια βίου μάθηση, τα κίνητρα συμμετοχής των ενηλίκων σε επιμορφωτικά προγράμματα καθώς και τα εμπόδια τα οποία αυτοί/ες αντιμετωπίζουν. Τέλος παρέχονται πληροφορίες σχετικά με τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ). Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας διαπιστώνεται πως οι καταρτιζόμενοι/ες προσέρχονται στα εκπαιδευτικά προγράμματα του εν λόγω Δημόσιου ΙΕΚ με συγκεκριμένα κίνητρα. Ταυτόχρονα βρέθηκε πως οι ίδιοι/ες αντιμετωπίζουν εμπόδια τα οποία δυσχεραίνουν την συνέχιση και την αποπεράτωση των σπουδών τους, μειώνοντας παράλληλα την αποτελεσματικότητα της φοίτησής τους. Πιο συγκεκριμένα διαπιστώνεται πως οι παράγοντες που αποτελούν κίνητρα ή αντίστοιχα αντικίνητρα για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες είναι η ηλικία, το εκπαιδευτικό επίπεδο, η οικογενειακή κατάσταση, η επιλεγείσα ειδικότητα, το εξάμηνο φοίτησης και η εργασιακή κατάσταση. Τέλος, θεωρείται σκόπιμο να σημειωθεί πως θα ήταν χρήσιμο να αξιοποιηθούν τα ευρήματα της έρευνας αυτής προκειμένου να παρθούν εκείνες οι αποφάσεις οι οποίες θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην διεύρυνση του αριθμού των καταρτιζόμενων του ΙΕΚ, καθώς και στον περιορισμό/αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής η οποία παρατηρείται στα εν λόγω Ινστιτούτα.
The aim of this postgraduate degree thesis is to examine the educational experience of adult learners participating in the training programmes of the Public Institutes for Vocational Training (PIVT) of Rhodes and in particular the motivations which led trainees to participate in these programmes. An equally important goal of this thesis is also the recording of the obstacles encountered during studies and training. This survey is a case study and was conducted during the spring semester 2017-2018. The methodological approach used was the quantitative and the questionnaire was the tool used for collecting the research data. In fact, 117 questionnaires were distributed to students participating in training the programmes of the PIVT of Rhodes. With this method, the positions and concerns of the students of the PIVT were recorded with great vigor and speed, giving the possibility of enhancing the issue further. The theoretical part of the thesis examines views on adult education and its parameters. Also, opinions are mentioned regarding lifelong learning, the motivation for adult participation in training programmes and the obstacles faced. Finally, information on Public Institutions for Vocational Training (PIVT) is provided. The results of this survey show that trainees come to the educational programmes of this Public Institution for Vocational Training with specific motivations. However, they encounter obstacles that make it difficult to continue and complete their studies, reducing thus the effectiveness of their studies. More specifically, it is found that the motivating factors or disincentives for the trainees are their age, educational level, marital status, the chosen specialty, the semester of study and their working situation. Finally, it is worth pointing out that it would be useful to explore the findings of this research further in order to reach the right decisions which could contribute to the increase in the number of students attending the Institutes for Vocational Training, as well as reducing and finally putting an end to the number of dropouts observed in these institutes.

masterThesis

εκπαίδευση ενηλίκων (EL)
adult education (EL)
vocational training institutes (EL)
δια βίου μάθηση (EL)
ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης (EL)
lifelong learning (EL)


2018-07-17


2020-05-07T12:36:47Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)