Educational applications of augmented virtual reality: implementation and evaluation of an application for teaching geometry to fifth-grade students

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Εκπαιδευτικές εφαρμογές επαυξημένης εικονικής πραγματικότητας: εφαρμογή και αξιολόγηση λογισμικού για τη διδασκαλία γεωμετρίας σε μαθητές Ε’ Δημοτικού (EL)
Educational applications of augmented virtual reality: implementation and evaluation of an application for teaching geometry to fifth-grade students (EL)

Καραμάνος, Αθανάσιος

aegean

Η εργασία αφορά τη χρήση εφαρμογής για tablet για τη διδασκαλία της γεωμετρίας. Σκοπός ήταν να διερευνηθεί κατά πόσο μια εφαρμογή με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση του υπολογισμού της περιμέτρου και του εμβαδού των γεωμετρικών σχημάτων από τους μαθητές. Για τις ανάγκες της έρευνας, οργανώθηκαν τρεις ομάδες μαθητών Ε’ τάξης, οι οποίοι διδάχθηκαν το ίδιο περιεχόμενο με τρεις διαφορετικούς τρόπους διδασκαλίας. Οι διδακτικές παρεμβάσεις κάθε ομάδας διήρκησαν η κάθε μία τέσσερα διδακτικά δίωρα. Η πρώτη ομάδα διδάχθηκε με το κονστρουκτιβιστικό μοντέλο των Driver & Oldham και με τη χρήση έντυπου υλικού, στη δεύτερη ομάδα εφαρμόστηκε το ίδιο μοντέλο και χρησιμοποιήθηκε εκτός από έντυπο υλικό και πολυμεσικό, ενώ η τρίτη ομάδα διδάχθηκε με το ίδιο μοντέλο αλλά χρησιμοποιήθηκε εφαρμογή για tablet. Για την τρίτη ομάδα, η εφαρμογή που χρησιμοποιήθηκε για τη διδασκαλία ονομάζεται Blippar. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χορήγηση φύλλων αξιολόγησης, ενώ στην τρίτη ομάδα δόθηκε επιπλέον ερωτηματολόγιο για την καταγραφή των απόψεων και εντυπώσεων από τη χρήση της εφαρμογής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ομάδα που χρησιμοποίησε τα tablets δεν είχε καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες, παρόλο που σε δύο περιπτώσεις οι διαφορές αυτές ήταν στατιστικά σημαντικές. Με βάση τα ερευνητικά ερωτήματα η έρευνα δεν μπορεί να θεωρηθεί αποδεκτή, καθώς η χρήση των tablets στη διδασκαλία δεν είχε στατιστικά σημαντικές διαφορές με τις άλλες διδασκαλίες. Παρόλα αυτά η έρευνα κατέδειξε τη θετική επίδραση των tablets στις επιδόσεις των μαθητών, ιδιαίτερα στη διατήρηση των γνώσεων τους καθώς και τη θετική στάση των μαθητών απέναντί τους, ενώ παράλληλα αναδύθηκε η ανάγκη για περαιτέρω διερεύνηση.
This study involves the use of a tablet application for teaching geometry. The purpose was to examine whether an application that uses augmented reality elements can help the students to better understand the calculation of the perimeter and area of the geometric shapes. In order to examine the aforementioned question, three groups of 5th grade students were organized and taught using three different teaching ways. Each lesson lasted 2 hours, and there was a total of four lessons per group. The first group was taught with the Driver & Oldham constructivist model using printed material, the second group applied the same model and was used in addition to printed material and multimedia and the third group was taught on the same model but a tablet application was used. For the third group, the application used for teaching is called Blippar. Data were collected with the use of evaluation sheets. The third group was administered an additional questionnaire, regarding the students’ evaluation of the application. The findings indicated that the group that was taught using the tablets did not perform better than the other groups; although in two cases these performances were statistically significant. Based on research questions, study can’t be considered acceptable, as the use of tablets in teaching did not have statistically significant differences with other teachings. However, the study showed the positive effect tablets had on students’ performance, particularly in maintaining their knowledge as well as the positive attitude of the students towards them, while a need for further investigation emerged.

masterThesis

virtual reality (EL)
επαυξημένη πραγματικότητα (EL)
εφαρμογές (EL)
perimeter (EL)
περίμετρος (EL)
applications (EL)


2018-09-13


2020-05-10T07:19:01Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.